Senaste nytt

Dansk SAS fack strejkar på Köpenhamn Kastrup

Tjaeng

Medlem
Strejk på CPH

Vild strejk bland dansk kabin.... Högoddsare. Avskeda arbetsvägrare, ersätt med folk från LCC som har lite perspektiv. CAPA publicerade en analys igår som visar att SAS under 2012 alltjämt hade högst Lönekostnad per anställd, högst personalkostnad som andel av totalkostnad och bland den lägsta arbetseffektiviteten (personal-tonkilometer) i Europa.
 

Matsson

Medlem
Vore trevligt att i framtiden få se Danish Airlines. Utmärkt service ,CPH som hemmahamn 2 timmar i tull och passkontroll. Dansk lön och förmån till all personal, dagliga strejker och en prisnivå på c:à 40 000 t.o.r CPH-BKK i biz.
Hoppas dom får många kunder..........
Välkommen till Östtyskland
 
Last edited:

Agö

Medlem
Ja, SK409 ställdes in (17:15 från ARN) vilket fick till följd att SK1429 flög med 185 pax, fullsatt. Ingen vidare bekväm flygning. Och min fästmös flight från Bryssel till Köpenhamn likaså...
 
Vore trevligt att i framtiden få se Danish Airlines. Utmärkt service ,CPH som hemmahamn 2 timmar i tull och passkontroll. Dansk lön och förmån till all personal, dagliga strejker och en prisnivå på c:à 40 000 t.o.r CPH-BKK i biz.
Hoppas dom får många kunder..........
Välkommen till Östtyskland

Detta stämmer alldeles för väl! Stor humor samtidigt som det ät tragiskt!
 

Tjaeng

Medlem
Strejk på CPH

Bah. Det enda rätta vore att strejkarnas passerkort, personal-ID och intranätsinlogg blir avaktiverade innan de ens tänker tanken på att "genoptage" någonting alls.
 

Viking75

Medlem
Det är ju tragiskt att SAS ska behöva ha med CAU att göra! Jag har ingen empati för kabinfacket i danmark. Faktum är att hela "hubben" i danmark känns som en risk när man ska planera en resa.. Det är inte acceptabelt.
Jag vet att det är att ta i,,,, men som chef hade jag valt att statuera exempel och avskedat x antal av de som gick ut i vild strejk.
 
Toppen