Senaste nytt

Imponerad av Hilton HHonors

EBGGOT

Medlem
Ibland hör man snacket "Många blir Guld utan rätta anledningar med internet kampanjer", jag kanske är en av dem när jag redan varit guld i ett FFP eller liknade och blir rädd för utvattnande etc. Men efter jag fick mitt HH GOLD genom tipset på denna sidan har jag totalt spenderat 19 nätter på hilton 2013. Jag står redan och knackar på dörren för HH Diamond. Det hade jag aldrig gjort om jag inte fick denna genvägen, jag är riktigt imponerad av HH status program!
 

sembl

Medlem
EBGGOT, det glädjer mig att höra att du faktist använder din Guld Status och satsar på Diamond. Jag måste säga att HH är en av de klart bästa hotellprogrammen som finns i min mening. Har stadigt skiftat mellan Guld och Diamond sedan 2006.
 

agehall

Medlem
Kan bara hålla med EBGGOT. Att ha fått HHG "billigt" (i mitt fall genom en challenge) så kommer jag att göra vad jag kan för att behålla det eller till och med nå HHD. Den här resan blir det tex 14 hotell på 16 nätter. :)

Blev uppgraderad till en "svit" på det HGI jag checkade in på igår. Inte mycket att skriva hem om, men det är en trevlig gest. Jag gillar verkligen hilton.
 

Alx

Medlem
Jag tycker att värdet på HH statusnivåer är oslagbara, särskilt på Guldnivån. Man får riktigt mycket mervärde redan på Guldnivån som ju "bara" är Hiltons nästhögsta nivå. Motsvarande nivå i andra program upplever jag innebär att man oftast blir utan förmåner som ordentliga uppgraderingar (t.ex. deluxe till deluxe plus är ingen ordentlig uppgradering i min mening) med hänvisning till "fullbokat", "för många med högst status idag" m.m. Något jag aldrig någonsin upplever som HH Diamond och bara har drabbats av EN enda gång på den tiden jag hade HH Guld.

Jag tror att Hilton vinner riktigt mycket på att vara generösa med både matchningar och att faktiskt upprätthålla ett mervärde på de nivåer man matchar till. Som flera här säger så blir många imponerade över vad den nya "gratis"statusen ger och börjar boka Hilton så mycket det går.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Jag fick guld via Amex plat. Och är ett bra exempel på Hiltons kundfokus. Sedan 6-7månader bokar vi enbart Hiltons olika brands såväl privat som i jobbet. Vi spenderar lätt de 12000 usd som krävs för att uppnå och behålla Diamond i framtiden.Det är nästan så att vi väljer resmål avhängigt av Hiltons representation på orten.....Dessutom har vårt hotelbyte vid stockholmsbesök-från Grand/Lydmar till Hilton slussen medfört att dom tjänar mer pengar på mig,samt att jag är nöjd kund. En utmärkt win-win.
 

rob74

Medlem
Måste ju berömma Hiltons vänliga bemötande, då jag medan jag var på resa i Söderhavet hade tänkt köpa lite poäng för att hålla kontot vid liv. Bor sällan på Hilton, men hade ändå några tusen innestående. Mailade kundservice och berättade att jag tänkt köpa poäng men att jag först inte haft tillgång till internet och när jag väl kom åt nätet så vägrade transaktionen att gå igenom, trots att jag försökte med fem olika kort. Och då hade i princip deadline redan passerat.
De satte in 1.000 poäng och förlängde livstiden för mina poäng!
Tack, Hilton! :)
 

gusten

Medlem
I allt väsentligt nöjd med Hilton och belåten över Diamond nivån. Två små smolk i bägaren:

i) Mitt EB nummer dyker nästan aldrig upp på check-in formuläret trots att jag registrerat det noga på min profil. Hur kan detta komma sig? Måste alltid visa upp det när jag checkar in för att double-dippa.
ii) Jag har beställt ett Diamond kort via kundservice, men si, inget har kommit på flera månader. Jag vill ju ha mitt kort! :mad: Bör man maila separat?
 

agehall

Medlem
Varför i hela fridens namn vill du göra double-dip? Själv ser jag ingen vits med detta utan skickar allt till HHonors.
 

agehall

Medlem
Har mer nytta av EB poängen än av HH poängen @agehall. Vill hellre bygga upp awardmöjlighetr där. Tänker jag galet?

Det tycker jag nog. EB är inte ett optimalt program att ta ut awards från. Och bor du så pass mycket på Hilton att det ger nämnvärda summor EB-poäng, så är det nog bättre att kreditera till USDM. Men jag vet inte hur din situation ser ut.
 
Toppen