Senaste nytt

Amex MR-poäng till annan persons flygbonusprograms konto

elis

Medlem
Hej,

Går det att överföra poäng från Membership Rewards till ett konto på exempelvis SAS EB eller BAEC som inte har samma kontohavare som MR-kontot? Jag saknar poäng till en resa med BAEC och sambon har MR-poäng som hon vill överföra till mitt BAEC-konto. Går det?
 

tourist

Medlem
Det är säkert inte tillåtet, men om det nu är så lyckligt att det är BAEC vi pratar om så finns det ju en enkel lösning: Hushållskonto! :)
 

tourist

Medlem
Ni kan ju försöka, och går det inte så är det ju bara att spela dum och säga att ni trodde det var tillåtet. Jag läste en bra formulering på FT: Transfers to another person's airline or hotel chain account are not permitted unless that person is also an additional cardholder on the account. This restriction is seldom enforced.
 

Gus

Medlem
Hej,

Går det att överföra poäng från Membership Rewards till ett konto på exempelvis SAS EB eller BAEC som inte har samma kontohavare som MR-kontot? Jag saknar poäng till en resa med BAEC och sambon har MR-poäng som hon vill överföra till mitt BAEC-konto. Går det?

Jag försökte göra detta på SAS EB och det gick inte. Mina MR-poäng försvann vid överföringen och jag trodde att överföringen hade gått igenom. Men inga poäng kom till SAS EB-kontot och efter någon dag var MR-poängen återinsatta på MR-kontot.
 
Jag försökte göra detta på SAS EB och det gick inte. Mina MR-poäng försvann vid överföringen och jag trodde att överföringen hade gått igenom. Men inga poäng kom till SAS EB-kontot och efter någon dag var MR-poängen återinsatta på MR-kontot.

Är det någon som kan bekräfta eller dementera att det är så fortfarande när det gäller Eurobonus?
 

Kandinsky

Medlem
Är det någon som kan bekräfta eller dementera att det är så fortfarande när det gäller Eurobonus?

Min mor hade ett gammalt amex med massor av MR-poäng, de fungerade utmärkt att skicka över till min fars eurobonuskonto. Om det är för att de delar efternamn låter jag vara osagt, men det fungerade för ca ett år sedan i vart fall!
 
Toppen