Senaste nytt

Ordningen på stämplarna i passet...

LinuxSam

Medlem
I höstas när jag reste in i USA så fick jag en stämpel på sidan 13. Killen i imigration hoppade alltså över minst 7 sidor som han hade kunnat stämpla på i mitt helt ostämplade pass.

Har för mig att det förr var så att var sista sidan i passet stämplad så fick man inte resa mer men det kanske inte gäller längre, någon som vet?

Att då "slösa bort" flera sidor i passet känns lite som en protest från någon som inte reser själv... eller har det ingen betydelse längre i vilken ordning sidorna i passet stämplas?

Någon som fått slut på sidor i sitt pass?

/LinuxSam
 

David

Medlem
Jag har fått ett antal stämplar och visum satta mitt i passet och det har inte skapat några problem, det brukar stämplas där det finns plats därefter.

Var på väg att få slut på sidor men nog inte helt slut på sidor i första passet tills jag bytte då det ändå var dags för nytt Kina-visum. Samtidigt lyckades indiska konsulatet i Guangzhou halvt bryta av min föstasida så det en spännande resa in i Indien med trasigt pass. Som tur var hade jag redan mitt kinesiska visum i nya passet, misstänker att kineserna kanske är lite petigare när det gäller skicket på legitimationen.
 

Mickey

Medlem
Tror knappast att det spelar någon roll vilken ordning dem stämplar i passet så länge det finns utrymme för fler stämplar. I mitt eget pass har dem inte heller stämplat i kronologisk ordning.
 

Dr. Miles

Expert
OT.
Svenska gränspolisen är ganska snälla som försöker att stämpla på ledigt utrymmet på använd sida, däremot immigration på London Heathrow stämplade på en ledig sida trots att det fanns ledigt yta på annan använd sida.
 
Last edited:

Kricka

Medlem
I Ryssland är det ording och reda (på stämplar i passet), även om man inte tar första lediga sida
så ser man till att klämma in åtminstone tio in-/utresestämplar på samma sida. Inget slöseri
med utrymmet där !
 

Unicornone

Medlem
Asiaterna har i mitt fall varit strukturerade och följt sida för sida med början på lägsta men US tar sidan de får upp.... Är dessutom sjukt missnöjd med US immigration stämpeln, de har ju talang för emblem o dyl annars, inte ens en j-a örn får de till bara en urtrist byråkratstämpel :(
 
Tycker att de brukar slåss om platsen på några speciella sidor. De sidor som är lätta att få upp är överfulla i mitt pass, och andra sidor är fortfarande tomma.
 
Toppen