Senaste nytt

Vad skulle ni valt? Betald biljett eller bonusresa?

Longreach

Medlem
OSL-ZRH-PVG T/R med Swiss i business. Vad skulle du helst betalt med:

5500 kr och 140 000 EB poäng

eller
17500 kr (men här tjänar du ca 20 000 EB poäng)
 

Tjaeng

Medlem
Beror väl på om du behöver poängen till något. Om du har EBG och lyckas pricka in SAS codeshares till och från ZRH blir det över 27000 poäng totalt.
 

011430121

Medlem
Beror väl på om du behöver poängen till något. Om du har EBG och lyckas pricka in SAS codeshares till och från ZRH blir det över 27000 poäng totalt.
Vissa "billiga" C biljetter med LX finns det inte codeshares med SK, bokningar i P brukar bara vara med LX.
Detta kan variera från kampanj till kampanj.

När LX hade kampanjer i Z så var det lättare att hitta codeshares
 

Morgan

Medlem
Det bästa sättet att använda poäng på är, well, att använda dem!

Du kan säkert hitta bättre deals, men nu har du ett bra sätt att få ut 12000 kr för 120000 poäng, använd den!
 

Longreach

Medlem
Lite så jag tänker också, man kan ju inte bara spara poäng utan ngn gågn måste man ju använda dom! Får hoppas jag klarar guld ändå, bara att köra en milage run i värsta fall :)


Det bästa sättet att använda poäng på är, well, att använda dem!

Du kan säkert hitta bättre deals, men nu har du ett bra sätt att få ut 12000 kr för 120000 poäng, använd den!
 

Najk

Medlem
EB poäng tycker jag är lite waste att spendera utan 2-4-1 voucher när den möjligheten finns, då kan man ju få "dubbelt värde för poängen" alt resa för halva poängkostnaden.

Annars är det väl schysst i sig att spara 12000 kr :)
 

Roger J

Medlem
Hur räknar du här? Man får väl ingen EBG-bonus på codeshare?
När du flyger med SAS får du EBG-bonus oavsett hur du bokat. I detta fall eventuellt mellan Stockholm och Zurich. Intjäningen till Eurobonus blir ju kraftigt bättre om man prickar in SAS-flyg.
 

FFS

Medlem
När du flyger med SAS får du EBG-bonus oavsett hur du bokat. I detta fall eventuellt mellan Stockholm och Zurich. Intjäningen till Eurobonus blir ju kraftigt bättre om man prickar in SAS-flyg.

Det är jag med på. Jag missförstod nog inlägget. Trodde det var SK flightnummer på LX metall och inte tvärtom.
 
Toppen