Senaste nytt

SAS vinnare av två priser på Grand Travel Awards

Grattis SAS och Rickard!!!!

Pressmeddelande:

I samband med den årliga galan Grand Travel Awards, som arrangeras av branschtidningen Travel News, vann SAS två priser bland annat som "Bästa flygEuropa" vilket är ett tecken på att SAS fortsatt är en viktig aktör för svensk infrastruktur och hela resebranschen.

SAS var nominerat i tre olika kategorier inför galan; "Bästa flyg Europa", "Transport inrikes" och i kategorin "Årets chef" där SAS VD Rickard Gustafson var nominerad och också vann priset. 1 200 representanter från resebranschen har röstat fram SAS som vinnare av "Bästa flyg Europa" och chefspriset har röstats
fram av 50 branschchefer.

- Jag är väldigt glad över att SAS har vunnit två priser här ikväll. Vi har gått igenom en turbulent period och vinsterna är ett tydligt tecken på att vi är, och fortsatt ska vara, en viktig aktör för hela svenska resebranschen. De här priserna är inte till mig utan till alla medarbetare, ledare och fackliga
företrädare i SAS som har tagit ett stort ansvar i den förändringsprocess vi befinner oss i. Medarbetare som under extraordinära omständigheter fortsatt att leverera den höga kvalitet och service som vi vet att våra kunder uppskattar, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef, SAS, som var på plats på Grand
Travel Awards tillsammans med flera medarbetare från SAS.

I november 2012 presenterade SAS en ny offensiv plan, 4Excellence Next Generation (4XNG) där ett första steg var att ingå nya kollektivavtal den flygande personalen. Nu fortsätter arbetet med övriga åtgärder inom 4XNG-planen som innebär omfattande förändringar, bland annat inom administrationen som ska
reduceras och centraliseras till Stockholm. Samtidigt stärks kunderbjudandet genom bland annat lanseringen av 45 nya linjer under 2013.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
SAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga
flygresor till destinationer (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA och
Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners
erbjuda över 1300 resmål världen över i 190 länder. För mer information, besök
www.sas.se.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Grattis SAS som äntligen har fått en chef som vågar!

Rickard Gustafson är verkligen värd att utses till årets chef!! Hans ultimatum till personalen och facken var verkligen vågat och han lyckades! Hade detta gjorts tidigare hade SAS kanske aldrig behövt hamna där de är idag.
 

Nystrom

Medlem
Grattis SAS som äntligen har fått en chef som vågar!

Rickard Gustafson är verkligen värd att utses till årets chef!! Hans ultimatum till personalen och facken var verkligen vågat och han lyckades! Hade detta gjorts tidigare hade SAS kanske aldrig behövt hamna där de är idag.

Jag håller med! Vi får inte heller glömma de fackliga företrädarna och deras medlemmar som hade modet att acceptera de tuffare villkoren. Utan deras medverkan hade nog priserna nog gått till någon annan....
 

Alx

Medlem
Jag håller med! Vi får inte heller glömma de fackliga företrädarna och deras medlemmar som hade modet att acceptera de tuffare villkoren. Utan deras medverkan hade nog priserna nog gått till någon annan....

Det stora flertalet SAS-anställda bör absolut ha cred för att de "accepterade" läget (hade de något egentligt val?). Fackförbunden och några få anställda (företrädesvis danska) som bär ansvaret för helt orimliga krav och otaliga vilda strejker tycker jag inte förtjänar någon cred alls. De bär en del av skulden till den situation SAS befinner sig i och verkligheten hann ikapp de.
 
Toppen