Senaste nytt

KLM tar betalt för incheckad bagage inom Europa

PYRZ

Medlem
Är det bara jag som har missat detta eller är det här väldigt nytt? :confused:

"In a nutshell, here’s what to expect from our European flights that you book on or after 22 April 2013:
1 hand bag and 1 accessory (combined up to 12 kg!) you can continue to bring for free in the cabin
You can check in a suitcase at a fee of EUR 15 (one way) if arranged prior to your arrival at the airport. The airport fee will be EUR 30 (one way)"

Changed Check-in Baggage Policy - KLM.com
 

Swisser

Medlem
Karin är kanske vår räddning, om vi nu får våra platinumkort.

Enl KLMs webbsida "However, if you are one of our frequent flyers, or travelling on a flexible ticket type, you can continue to check in your bag for free - aside the usual perks! Also, for intercontinental KLM flights you can bring 1 suitcase at no extra charge."
 

tourist

Medlem
Hoppsan! Det var ju lite oväntat, inte värdigt en icke-LCC, tycker jag. Så praktiskt att vi alla statusmatchat för ett tag framåt då... Följer Air France efter?
 

Jacob

Medlem
Pressinfon släpptes mycket riktigt klockan 15 i eftermiddags.

Statuspassagerare i Flying Blue (och säkert Elite Plus i allmänhet) får dock gratis incheckat bagage som tidigare, alla får även gratis incheckat bagage på långflyg.

Flyttar tråden till Air France/KLM forumet där tråden hör hemma.
 
Sparar detta verkligen så mycket pengar, eller varför väljer de att frivilligt förenkla jämförelsen med Ryanair? Att man enbart som medlem i Flying Blue får väskan gratis är ju bra, men är det inte att skapa onödigt mycket badwill för en sån grej? Jag tänker direkt på alla "gråt ut" artiklar om folk som fick betala dyrt på flygplatsen med ryan.
 
Toppen