Senaste nytt

Stockholm-Los Angeles. Något bra tips i Business eller Premium Economy?

Aerophobia

Medlem
Hej,

Jag tänkte dra över till LA i april och letar efter en bra biljett. Då jag är medlem i BAEC så letar jag primärt bland BA och andra bolag i OW. Min tanke var Premium Economy med BA för runt 10.500 och sen uppgradera t.o.r. på långflygningarna till CW med Avios. Tyvärr verkar BA:s rea, och detta pris, bara gälla fram t.o.m. 19/2 och jag hinner nog inte köpa biljetten innan dess. :(

Är det någon som har tips på bra pris med BA eller OW till LAX i Business eller Premium Economy? Jag bor i Stockholm och åker gärna från ARN, men CPH och GOT funkar också. Jag letar även tips på andra bolag även om det är trevligare att tjäna poäng. Eller någon kanske vet om BA ska förlänga sin rea alternativt slänga in en ny i mars?

Ha det bäst!
 

Senator

Moderator
vad jag kan se går priset i PE upp till nästan 20 000kr efter det, skulle varmt rekommendera att köpa innan 18 feb. Denna rea är redan förlängd från 1 till 18 feb.
 

Aerophobia

Medlem
Tack för svaret! Då är det väl lika bra att låta resesällskapet veta att jag inte har tid att vänta in i mars. Bara att boka, alltså.
 

cmj

Medlem
Alternativ är Air Berlin, som flyger till Los Angeles från Düsseldorf. Vet inte hur det är med anslutningar från Stockholm och om du kan använda dina Avios till att uppgradera hos dom?!
 

Dr. Miles

Expert
Alternativ är Air Berlin, som flyger till Los Angeles från Düsseldorf. Vet inte hur det är med anslutningar från Stockholm och om du kan använda dina Avios till att uppgradera hos dom?!

Resan mot Los Angeles måste man övernatta i Berlin, däremot kan man ansluta mot Stockholm utan övernattning.
 

Senator

Moderator
Måste korrigera mitt inlägg gällande priser i WT+ från ARN-LAX. Nuvarande reapris är en rabatt på ca 3 000kr mot det "vanliga" pris som ligger inne. Dock gäller detta INTE under sommaren.
 
Toppen