Senaste nytt

BA online check-in öppen, men jag får inte checka in

agehall

Medlem
Jag skulle precis checka in på BA175 med avgång imorgon och hoppades kunna få välja plats. Men när jag startar OLCI-wizarden så får jag välja flighter jag vill checka in på bara för att sedan få veta att OLCI inte är tillgänglig i nästa steg.

Finns det något trick för att gå runt detta och kunna välja plats?
 

kristerj

Medlem
Är du redan i London eller har du anslutande flight? Det har hänt mig att jag inte kunnat skriva ut boardingpass för flyget LHR-NYC, men kunnat få ut BP för GOT-LHR. Nu har jag BAEC Gold, så platsreservationen har redan varit ordnad. Jag skulle ringa och be dem hjälpa dig
 

JensE

Medlem
Ska du vidare imorgon?
Hade liknande problem förra ggn valde att bara checka in första segmentet och då gick det bra.
 

agehall

Medlem
Kunde du checka in på andra segmentet efter att du checkat in på det första? Jag vill ju åt platsvalet - själva incheckningen skiter jag i.

Det blir lättare på hemresan då jag förhoppningsvis har fått status hos BA, men just nu är det lite frustrerande...
 

JensE

Medlem
Kunde inte checka in förrens jag var t-24 för efterföljande flight.
Hade redan status så hade inte platsproblemet.
 

agehall

Medlem
Fast jag är ju T-24 för efterföljande flight... Det verkar lite mystiskt. Men jag verkar inte ens få checka in ARN-LHR, så jag blir väl varse vad som försiggår när jag kommer till ARN om en dryg timme.
 

Concorde

Founding Member
Händer ibland på ex-EU flighter, något som buggat ur.
Ibland är det för att flight control jobbar på en av flighterna (eller du kanske kommer bli uppgraderad).
Hur ser flighterna ut?
 
Toppen