Senaste nytt

Bästa platsen i economy class på KLM Boeing 747-400 Combi

Stefan62

Medlem
Vi planerar lite galenskaper igen men vill naturligtvis optimera dessa galenskaper. Frågan är nu: har någon erfarenhet av ekonomi i KLM Boeing 747-400 Combi? Om ja, kan någon särskild plats rekommenderas?

Boeing 747-400 Combi - KLM.com

Av Seatguru att döma verkar det inte finnas någon särskilt bra plats i apklass:

SeatGuru Seat Map KLM Boeing 747-400 Combi (74M)

Har åkt med KLM 747-400 Combi till Tokyo.

Det finns nog ingen plats som sticker ut, men jag satt nära galleyt innan frakt-utrymmet och det var ok.
 

agehall

Medlem
Det gör vi. Hem. Men då B777-300ER.

Bara som teaser, här är en bild på AF economy, upper deck:
IMAG0059.jpg
(Foto: agehall)
 

JensE

Medlem
Min kollega fick köpa platser på UD nyligen efter att AF flyttat hans fru och sin 5 åriga dotter till olika rader. (från suttit brevid varandra till 3 olika rader i planet). Riktigt kasst att sära på en familj.
Får väl hoppas att han lyckades knipa den där raden med benutrymme.
 

Stefan62

Medlem
Min kollega fick köpa platser på UD nyligen efter att AF flyttat hans fru och sin 5 åriga dotter till olika rader. (från suttit brevid varandra till 3 olika rader i planet). Riktigt kasst att sära på en familj.
Får väl hoppas att han lyckades knipa den där raden med benutrymme.


Måste man acceptera det?
 
Frågan är nu: har någon erfarenhet av ekonomi i KLM Boeing 747-400 Combi?

Ja, många flera gånger på olika ställen i kabinen.

Om ja, kan någon särskild plats rekommenderas?

En hel tom rad i mitten, också i mitten av kabinen så man är på lika lång avstånd från både galleyn och WC.
Ni kan prova op-uppa er till EC om ni är snälla, men annars det kostar 50% till FBG och 75% till FBS. Beroende på biljettklassen kan ni bli placerade där gratis om ni checkar in sent.

agehall skrev:
Bara som teaser, här är en bild på AF economy, upper deck:
Jag håller inte med. Anledningarna är flera, bl.a.: om vi tar A380 rad 90-91 då har AVOD:en tendensen att bli lite sliten och håller inte en position man har ställt den för att se på skärmen utan blickar, man måste ta en plastkopp och ställa under. En annan anledning man måste ta bort AVOD:en vid start och landning, platserna vid fönster har en fönsterhylla men det drar från ventilationen eller någonstans så fötterna fryser, man kan inte ha något på golvet, mittensektionen har bara en assignerat liten head-over bin som någon som sitter på raden bakom ställt sin carry-on i medans du njöt av bubbeln i loungen. Dessutom imho måste man vara premium för att få plats på exit row på UD. :p
 
Last edited:
Toppen