Senaste nytt

Miles&More "egen" status match

EBGGOT

Medlem
Sitter och summerar året so far och inser jag har flugit LH/LX mer än 100.000 miles på 9 månader ... Är det någon chans att m&m status matchar mig till senator fall jag skriver till dem och skickar med konto utdraget från eb som visar mina resor?

Eller är det slöseri av tid?

... "teoretisk sätt" är jag ju senator...
 

agehall

Medlem
Du kan ju alltid prova, men jag skulle tippa att dina chanser att lyckas är små. Men å andra sidan kostar det inget att försöka.
 

joemume

Medlem
Ja, det kan nog bli tufft. Blir ju lite som att "double dippa". Men inget är omöjligt och beroende på hur sugna LH och M&M är på att få dig som kund så kan du absolut pröva.
Att du inte prövade deras status match för några månader sedan, det hade ju varit enklare, givet att du passat på att matcha dig mot Flying Blue tidigare! :D
 

Bonden

Medlem
EBBGOT: om du inte kan statusmatcha dig så tycker jag att du sonika skall byta till M&M.
Vad håller dig kvar i EB? (Har precis gått över på att köra M&M istället för EB)
 

Roger J

Medlem
Jag håller med övriga; prova! Matchning direkt från ett Star Alliance-program till ett annat är ju tabu, men tror det håller på att luckras upp. Bara en känsla...
 

EBGGOT

Medlem
EBBGOT: om du inte kan statusmatcha dig så tycker jag att du sonika skall byta till M&M.
Vad håller dig kvar i EB? (Har precis gått över på att köra M&M istället för EB)

Jag är fullt medveten om att SEN hade varit mer givande än EBG, mer poäng när jag flyger LH/LX samt upgrade vouchers.

Men det finns några fördelar med EBG:
Fasttrack på ARN, OSL, CPH. (stor fördel)
Bättre att samla alla poängen på 1 konto stället för 2 ...(har ju AMEX samt SAS corp AMEX som genererar EB poäng)


Men visst hade M&M gettt mig chansen hade jag nog bytt .... men jag börjar inte om från basic .....


Jag skriver till dem så får vi se vad som händer! Återkopplar när jag fått svar ...
 

Bonden

Medlem
Men det finns några fördelar med EBG:
Fasttrack på ARN, OSL, CPH. (stor fördel)

Jupp det verkar vara lite oklart hur det funkar, men Lufthansagruppens egna flyg verkar det funka bra med Fassttrack ( Stockholm airport ).

Bättre att samla alla poängen på 1 konto stället för 2 ...(har ju AMEX samt SAS corp AMEX som genererar EB poäng)
Men visst hade M&M gettt mig chansen hade jag nog bytt .... men jag börjar inte om från basic .....

Sitter i samma sits har fyra kort som generar eurobonus.. Men här kan du använda dig av överlappningseffekten :)
M&M baseras på kalenderår och EB på inskaffningsmånad. Om din EB status förnyas i t.ex september har du 9 månader på dig att samla ihop till ett senatorkort.

Saker som fick mig att byta:
* M&M ger 300% på first, EB ger samma som C
* M&M har mycket flexiblare sätt att ta ut poäng

Jag skriver till dem så får vi se vad som händer! Återkopplar när jag fått svar ...

Det hade ju varit enormt trevligt om det funka :)
 
Toppen