Senaste nytt

Lounge vid ankomst på Arlanda med Priority Pass?

drW

Medlem
Hej!
Kommer att återvända till Arlanda i början på maj efter en kort resa till Nice. Har Priority Pass men undrar om det finns möjlighet att stanna i någon lounge efter flygets ankomst i väntan på tåget som kommer att gå först flera timmar senare. Skulle vara skönt att för en gångs skull slippa sitta och vänta i Sky City!
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, drW!

Jag vet inte vilket terminal du använder men om du har DinersClub kort kan du använda Menzies lounge på Arlanda terminal 5 utan boardingkort. Det kostar dock om du inte hade spenderat en viss summa med Diners förra året.
 

ulagun

Medlem
Det går bra så länge du inte har incheckat bagage från NCE. Det är inget krav på att visa boarding card i loungerna som tar Priority Pass på ARN.

Intressant detta med inchekat baggage. Om man som drW tänker göra stanna kvar i en lounge eller bara går och shoppar någon timma eller så. Vad händer med baggaget när det "snurrat färdigt" på bandet.?
Kan man bara gå till service-disken och få det utlämnat???
 

brykthed

Medlem
Det går bra så länge du inte har incheckat bagage från NCE. Det är inget krav på att visa boarding card i loungerna som tar Priority Pass på ARN.

Hmm, idag var då inte värdinnorna på Menzies Executive T5 inne på den linjen… de vill se boardingcard trots att jag och maken har Priority Pass. Och släppte motvilligt in oss då jag sa att jag skulle skriva ut boardingpass inne på loungen, då jag skulle flyga vidare… men de sa att så fick det egentligen inte gå till då vi räknades som ankommande...
 
Hmm, idag var då inte värdinnorna på Menzies Executive T5 inne på den linjen… de vill se boardingcard trots att jag och maken har Priority Pass.

Jag testade nyss och kom in på Menzies Business Lounge ARN T5 med PP. Det behövdes inget boarding card :)

Nu ska jag kila över till SAS Gold för att titta på den nya inredningen.
 

FlyingFire

Medlem
Intressant detta med inchekat baggage. Om man som drW tänker göra stanna kvar i en lounge eller bara går och shoppar någon timma eller så. Vad händer med baggaget när det "snurrat färdigt" på bandet.?
Kan man bara gå till service-disken och få det utlämnat???

När jag prövade detta lite ofrivilligt i vintras hamnade mitt bagage hos effektförvaringen nere i "marknivå" (där man kommer ut från bagagesnurrorna vid ankomst T5. Där fick jag stå och köa i en halv evighet mitt i natten tillsammans med pax som hade skadat bagage. Inget jag frivilligt gör om kan jag lova.
 

FredrikB

Ny medlem
Hej! Jag gör nu mitt första inlägg här i detta trevliga forum. Jag fick precis ett SHB Platinum som inkluderar priority pass och om en dryg vecka skall jag flyga för första gången sedan dess. På hemresan slutar min flygbiljett på CPH och jag tar sedan tåg vidare, men kommer att ha en dryg timme att döda. Hur ser möjligheterna ut för att komma in i antingen Aspire eller Aviator Lounge vid ankomst ut? Någon som har testat?
 

drW

Medlem
Inga problem. De tittar inte på något boardingkort eller dylikt bara drar ditt PP. Du har givetvis tänkt på att inte ha något incheckat bagage.
Jämföra bägge kanske?
 
Toppen