Senaste nytt

Delta Skymiles award ticket problems

MrFlyiboy

Medlem
Ursäkta.....Jag har tittat under "sök" för att hitta för att hitta svar på mitt problem men inte hittat något. Jag letar efter en award ticket med Skyteam members in low-medium buisness class på sträckan GOT-BKK med connections var som helst. Vad är bästa lösningen? Finns det någon eller skall jag bara helt enkelt köpa biljetten?

Hoppas någon kan hjälpa mig. Tack på förhand.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, MrFlyiboy!
Det verkar som det inte finns så många medlemmar har Delta Skymiles konto.

Mitt tips är, sök med One way search på Deltas webbsida och en sträcka i taget.

T ex:
  1. Gör två separata sökningar: en på Göteborg-Amsterdam och en på Amsterdam-Bangkok. (alternativt Paris istället av Amsterdam)
  2. Välj Schedule, inte Price.
  3. Gör likadant på hemvägen.
  4. När du har hittat alla datum och flighter med tillgänglig awardplats(er), gå till Multi-city sökning och mata in fyra olika segments.
  5. Välj Schedule, inte Price.
  6. Börja söka.

Observera att Delta Skymiles debiterar bränsletillägg på Air France/KLM flygningar om du börjar din bonusresa från Europa. Därför är det förmånligt att boka Korean Air flygning för att Delta inte debiterar bränsletillägget på Korean Air flygning. Men det går inte alltid hitta Korean Air flygning på Deltas trasig webbsida.
 

MrFlyiboy

Medlem
Tack Dr Miles
Ja,
Jag verkar tämligen ensam om Delta Skymiles. Flugit mycket på USA.
Tack för svaren på båda mina inlägg. Det hjälper mycket. Deltas webb sida är ju ganska snårig.
 
Toppen