Senaste nytt

Hyrbil Miami 9-27:e April

kangru

Medlem
Försöker hjälpa min mor och moster då de skall spendera ett par veckor i Miami i April.

Vad är ett bra pris (och sätt att boka) för 9de-27de April, hämtas och lämnas på Sanford (de kommer och åker med FI ifrån KEF). De behöver bagage för 2 golfbaggar och övrig packning för 2.

Jag gissar även att de vill ha 'full försäkring', finns det några alternativ att ens fundera över?

Enligt uppgift skulle de gärna ha en manuellt växlad bil, jag gissar att det inte är varesig helt lätt eller billigt att boka. Jag har redan avrått dem ifrån detta då det kommer vara svårt att hitta ett bra pris (gissar jag).

Tacksam för all hjälp!
 

tourist

Medlem
Ja, de vill ha LDW/CDW inkluderat i priset, det får de hos avis och hertz om de anger sitt land som Sverige. Det finns väl ingen som helst anledning att leta efter en manuellt växlad bil? Jag föreslår följande straegi: Hitta ett bästa "utgångspris" på holidayautos eller autoescape, gärna ett paket med extra förare och en tank bensin. Går att boka utan avbokningsavgift. Sedan börjar du peta in koder på avis och hertz och ser om du kommer under vad du redan bokat, och gör du det så byter du. För en turist-flygplats med upphämtning och avlämning på samma ställe brukar holidayautos och autoescape stå sig väl i konkurrensen, och det finns många kort eller medlemskap som ger 10% rabatt hos holidayautos. För hertz och avis kan det ibland gå att komma ner i pris genom att kombinera en kortare hyra flygplats-> stad med en längre hyra stad->flygplats, särskilt om den första hyran är en weekend (men det blir den ju inte i ert fall).
 
Last edited:

Chrille

Medlem
Jag skulle börja med att göra en slagning på mrjet.se och se vad som kommer upp. Då får du upp jämförbara priser (=samma omfattning) för olika uthyrare och bilklasser. Jag gillar inte bilmäklartjänsterna där man inte "ser" vilka uthyrare som döljer sig bakom ett erbjudande.
 

Unicornone

Medlem
Det finns ju en del användbara koder på Hertz här på forumet, bokade en GMC Yukon i 16 dagar för ca 7200 mha CDP 766960 sparade över 20% på den koden. Försökte föst inloggad med EBG men då kostade det MER än en vanlig bokning på Hertz.com...
 

tourist

Medlem
Tänk på att det bara brukar vara make/sambo (och kollegor vid avtalspriser) och inte syskon som brukar kunna räknas som gratis extraförare, så tänk på att lägga till den kostnaden vid prisjämförelsen om båda damerna ska köra bilen.
 
Jag har alltid fått bäst pris via Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med e Bilhyra. Så billigt att killen på hyrfirman (i Kalifornien) reagerade på priset och konstaterade att så lågt hade han inte gunnat gå själv. Man får inga poäng och man vet inte vilket bolag det är förän man har bokat. Det senare gör inget eftersom de har gratis avbokning om man inte skulle vara nöjd.

Jag har aldrig haft några problem, men jag tror Agehall bojkottar dem eftersom han inte fick den bil han hade bokat någon gång.
 
Toppen