Senaste nytt

Det där som gör att man känner sig omhändertagen/uppmärksammad

ACervin

Medlem
Vi diskuterar ju ofta vad som är bra service. Något som jag tycker återkommer ofta i våra diskussioner som en mycket uppskattad "feature" är det personliga igenkännandet. Att man blir behandlad som en person och inte en i mängden. Vill man man vara lite maliciös kan man säga den personliga bekräftelsen. Nåväl vi blir ju smickrade och glada när man blir hälsad välkommen tillbaks och tilltalad med namn.

Qantas har nu infört kurser i kommunikation och iPads till besättningen för att hålla koll på gästerna. Se länken nedan. Bra eller dåligt? Blir det för personligt? Som med ICA kortet och direkt reklam baserat på konsumtionsmönster. Eller är det bara trevligt?

Qantas: top service hinges on technology and
 

segra

Medlem
Kan aldrig bli för personligt! Tycker att samhället har blivit allt mer opersonligt så detta är bara bra enl. mig.
 

Roger J

Medlem
Qantas gör helt rätt. Ge personalen rätt verktyg så att de har informationen. Sedan kan man ställa krav på service till kunden...
 

ACervin

Medlem
Jag är själv inne på samma linje. Ju personligare ju bättre, och det är ju inga stora hemligheter som avslöjas i våra FFP.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är absolut inget emot personlig profilerad reklam.
T ex mer Buy miles kampanj är välkommen men inte reklam om datingsajter. (om jag får massor av flygpoäng kan jag tänka mig att registreta för poängens skull iofs...)
 

ALU

Medlem
Som jag skrivit i den här tråden så fungerar det väldigt väl med iPads och det ger ett fantastiskt trevligt intryck. På alla sätt är det här positivt i mina ögon.
 
Toppen