ACervin
Medlem
Vi diskuterar ju ofta vad som är bra service. Något som jag tycker återkommer ofta i våra diskussioner som en mycket uppskattad "feature" är det personliga igenkännandet. Att man blir behandlad som en person och inte en i mängden. Vill man man vara lite maliciös kan man säga den personliga bekräftelsen. Nåväl vi blir ju smickrade och glada när man blir hälsad välkommen tillbaks och tilltalad med namn.
Qantas har nu infört kurser i kommunikation och iPads till besättningen för att hålla koll på gästerna. Se länken nedan. Bra eller dåligt? Blir det för personligt? Som med ICA kortet och direkt reklam baserat på konsumtionsmönster. Eller är det bara trevligt?
Qantas: top service hinges on technology and
Qantas har nu infört kurser i kommunikation och iPads till besättningen för att hålla koll på gästerna. Se länken nedan. Bra eller dåligt? Blir det för personligt? Som med ICA kortet och direkt reklam baserat på konsumtionsmönster. Eller är det bara trevligt?
Qantas: top service hinges on technology and