Senaste nytt

Vilket Hilton i Kuala Lumpur?

Jonas C

Medlem
Sitter och kollar på boende i Kuala Lumpur till sommaren och har kommit fram till att Hilton hotellen är de som ger bäst valuta för pengarna, tack vare Guldkort. Har kikat lite på DoubleTree, men även Hilton Petaling Jaya. Har någon några erfarenheter av det sistnämnda? Det var tydligen nyrenoverat och lite billigare, dock med ett sämre läge (nära till kollektivtrafik?). Vilket av dessa hotell rekommenderar ni för en 5-7 nätters vistelse?
 

GE90

Medlem
Bodde på Hilton i centrum vid Jalan Stesen, hade nyligen öppnats i slutet på 2003, har inte varit där sen dess men attans vilken service de hade back then, fick automatiskt upgrade utan statuskort och personalen var verkligen service minded, minns mycket väll i restaurangerna behövde man bara få ögonkontakt med personal så kom de springandes.. Allt var ju nytt och fräscht förstås och billiga öppningserbjudanden.
DoubleTree är väl grannhotellet nuförtiden?
 

Matsson

Medlem
Vi har bokat 3 nätter på Hilton Sentral på hemvägen från Borneo. Vi har aldrig bott där men hoppas vi valt rätt efter noggrann studie. Hilton Gold var det som avgjorde också för oss. Kommer läsa tråden med intresse ifall vi bokar om........
 

PYRZ

Medlem
Har bott på Hilton Sentral vid flertal gånger och har varit nöjd alla gånger. Inte så central som kanske Double Tree men det funkar bra då det är direkt vid KL Sentral. Stora, bekväma och rena rum. Fräsch gym och flera restauranger i hotellet. Och sen det viktigaste, man kan ta KLIA Express direkt til flygplatsen och slipper därmed taxi.

Har bara varit i lobbyn på Hilton Petaling Jaya. Kommer ihåg att det låg ganska "utanför" stan. Åkte bil en bra bit minns jag. :)
 

Alx

Medlem
Som fler här redan har sagt är Hilton Kuala Lumpur (Sentral) riktigt bra!! Klart bättre än Doubletree. Hilton Petaling Jaya ligger ju inte ens i KL så vill du ha bra läge är det nog ett felval...

På Hilton Kuala Lumpur kan du få en egen guldfisk levererad till rummet. En barnsligt rolig detalj! Servicen är outstanding och uppgraderingar sker frikostigt.
 

Glenn E

Medlem
Om du ska bo där 5 dagar ring deras lokala klubb som heter Hilton Premium Club.
Ett års medlemskap kostar cirka 700 RM vilket är cirka 1500 SEK.
För det får man 1 gratisnatt och 2 eller 3 nätter med halva priset och halva priset på maten när man äter på deras restauranger och rabatt i nattklubben i kl Hilton och ännu mer.
Säg att du vill hämta medlemskortet och alla vouchrar när du checkar in.
Telefon: +60379546091 epost: Premiumclub-malaysia@clubhotel.com

Jo och med detta pris bo på KL Hilton och ta tåget till dit för det ligger vid tågstationen.:)
 

Kimmen00

Medlem
Om du ska bo där 5 dagar ring deras lokala klubb som heter Hilton Premium Club.
Ett års medlemskap kostar cirka 700 RM vilket är cirka 1500 SEK.
För det får man 1 gratisnatt och 2 eller 3 nätter med halva priset och halva priset på maten när man äter på deras restauranger och rabatt i nattklubben i kl Hilton och ännu mer.
Säg att du vill hämta medlemskortet och alla vouchrar när du checkar in.
Telefon: +60379546091 epost: Premiumclub-malaysia@clubhotel.com

Jo och med detta pris bo på KL Hilton och ta tåget till dit för det ligger vid tågstationen.:)

Väcker denna tråd då vi tänkte bo 4-5 dagar i Kuala Lumpor på Hilton.
Har haft en del mailkonversation med Hilton Premium Club men tyvärr fått en del goddag-yxskaft svar rörande VILKEN rate som dessa 50%-vouchers är giltiga för? Står "BAR-rate", vilket jag tolkar som best available rate. Dock på Hiltons hemsida finns det ju typ 50 olika rates, hilton honor discounts, B&B-rate, promo-rate etc etc.
 

Glenn E

Medlem
Väcker denna tråd då vi tänkte bo 4-5 dagar i Kuala Lumpor på Hilton.
Har haft en del mailkonversation med Hilton Premium Club men tyvärr fått en del goddag-yxskaft svar rörande VILKEN rate som dessa 50%-vouchers är giltiga för? Står "BAR-rate", vilket jag tolkar som best available rate. Dock på Hiltons hemsida finns det ju typ 50 olika rates, hilton honor discounts, B&B-rate, promo-rate etc etc.
Det var ett tag sedan jag använde Hilton Premium Club nu.
Jag tror att det är 50% på deras flexible rate.
Jag tror inte att man får Hilton poäng med den raten.
Jag tror heller inte att det räknas som statusnätter.
Kanske funkar det om man debiterar någonting på rummet.
Nuförtiden brukar jag boka DoubleTree för Hilton poäng.
Det kostar 10000 poäng per natt för alla.
Är man HHG eller HHD kan man boka fem nätter för 40000 poäng.
På rea kan man ju köpa 1000 poäng för 5 usd så 50 usd per natt är mycket bra.
Hilton är en klass bättre än DoubleTree.
 
Toppen