Johan Rebel
Medlem
Ett brev från BA damp ner i lådan i morse. Först och främst så önskar en vis Frank van der Post, Managing Director Brand & Customer Experience mig ett Gott Nytt År. Ett vad??? Han kanske tror att jag är från Shanghai och hade tänkt mig fira det kinesiska nya året nu på Söndag?
Efter lite bla bla om nya plan, To Fly, To Serve, osv, introducerar han någonting helt fantastiskt; Golden Ticket. Det är ett kort i kreditkortsstorlek, varav ett (1) exemplar medföljer brevet. Tanken tycks vara att jag skall ha detta kortet med mig när jag reser. Skulle jag under resans gång råka stöta på en BA anställd som "you feel gives you outstanding service", då förväntas jag leta fram kortet och ge det till vederbörande. På baksidan står mitt namn och BAEC Gold nummer förtryckta, dessutom finns det utrymme att fylla i "kollegans" namn, flygnummer och kabinklass. Kortet uppmanas mottagaren överlämna till sin manager. Vad som sedan händer framgår inte av brevet, like lite som hur managern i fråga skall kunna lista ut vad jag är nöjd med eller tacksam för.
Detta är fullständigt bisarrt, liknar mest någonting en svensk myndighet kunde hitta på för att slösa med skattebetalarnas pengar.
Om jag skulle vara utomordentligt nöjd med den service jag får av en BA anställd, så kan jag skicka ett mejl eller fylla i Thank You blanketten på ba.com. Då kan jag även beskriva vad verderbörande gjorde och varför jag är så jättenöjd.
BA förväntar sig tydligen att jag skall möta högst en outstanding anställd i år, men "we also plan to send you another ticket later in the year". Herre Gud! Om de nu absolut vill slösa papper, kuvert och porto på det här, så kunde de lika gärna ha bifogat ett dussin kort.
Den enda anledningen till att kortet inte har hamnat i papperskorgen är att jag ännu inte har bestämt mig om jag skall bränna det eller slänga det i ätervinningskontainern.
Johan
Efter lite bla bla om nya plan, To Fly, To Serve, osv, introducerar han någonting helt fantastiskt; Golden Ticket. Det är ett kort i kreditkortsstorlek, varav ett (1) exemplar medföljer brevet. Tanken tycks vara att jag skall ha detta kortet med mig när jag reser. Skulle jag under resans gång råka stöta på en BA anställd som "you feel gives you outstanding service", då förväntas jag leta fram kortet och ge det till vederbörande. På baksidan står mitt namn och BAEC Gold nummer förtryckta, dessutom finns det utrymme att fylla i "kollegans" namn, flygnummer och kabinklass. Kortet uppmanas mottagaren överlämna till sin manager. Vad som sedan händer framgår inte av brevet, like lite som hur managern i fråga skall kunna lista ut vad jag är nöjd med eller tacksam för.
Detta är fullständigt bisarrt, liknar mest någonting en svensk myndighet kunde hitta på för att slösa med skattebetalarnas pengar.
Om jag skulle vara utomordentligt nöjd med den service jag får av en BA anställd, så kan jag skicka ett mejl eller fylla i Thank You blanketten på ba.com. Då kan jag även beskriva vad verderbörande gjorde och varför jag är så jättenöjd.
BA förväntar sig tydligen att jag skall möta högst en outstanding anställd i år, men "we also plan to send you another ticket later in the year". Herre Gud! Om de nu absolut vill slösa papper, kuvert och porto på det här, så kunde de lika gärna ha bifogat ett dussin kort.
Den enda anledningen till att kortet inte har hamnat i papperskorgen är att jag ännu inte har bestämt mig om jag skall bränna det eller slänga det i ätervinningskontainern.
Johan