Senaste nytt

Ny webbapplikation för flygreseplanering

Flajts är en kartbaserad webbapplikation som ger dig ett enkelt sätt att planera din nästa flygresa vart du än vill åka.

Den hjälper dig att hitta:
  • Alla direktlinjer från mer än 3000 flygplatser över hela världen
  • Alla möjliga tvåvägs och trevägs flygrutter mellan två utvalda flygplatser.
  • Alla flygbolag för en vald rutt, med codeshare och utrustningsinformation.
Med Flajts kan du även söka rutter filtrerade på ett eller flera valda flygbolag.

Du hittar applikationen här http://www.flajts.com
 

agehall

Medlem
Hur hänger det här ihop egentligen? Är det någon som reverseengineer:at Airline Route Mapper och gjort en website eller är det samma person?

Jag är inte helt OK med att någon snor ARMs databas och sedan försöker göra en egen site av det...
 

JensE

Medlem
Misstänker att det är OP som ligger bakom denna site. Snabb whois och svengelska på sidan avslöjar det.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Lucky Luke!

Jag kan inte se någon fungerande webbsida när jag går in dit.
Man blir också lätt misstänksam när man ser första inlägget börjar med rekommendation om en webbsida.

Observera att man inte får posta annonser i forumet. Men om du vill annonsera här vänligen kontakta oss.

Allmänna villkor för BusinessClass.se
BusinessClass.se skrev:
Allmänt om annonsering
Vill du annonsera på Businessclass.se har vi möjligheter för dig - Det är inte tillåtet att i forumet länka till / skriva väl om företag man själv har koppling till. Vill du föra fram ditt företag kontakta teamet så kommer vi försöka ta fram en lösning som fungerar för alla parter.
 
Tack!

Precis som ARM är Flajts ett icke-kommersiellt hobbyarbete, därför ser jag det inte som en annons.
Jag är pensionär och har gjort sidan för mitt eget höga nöjes skull, och för att lära mig webbprogrammering.
Jag har inga annonsintäkter eller andra inkomster från sidan.
Om jag trots detta har brutit mot några regler ber jag om ursäkt, och accepterar naturligtvis om tråden tas bort.

Applikationen är skriven i Javascript, vilket du måste ha aktiverat i din webbläsare.
Javascript kan dock fungera mer eller mindre bra på olika webbläsare (jag har testat på ett flertal olika), och fungerar inte på Internet Explorer version 7 eller tidigare.
Jag tar gärna emot en mer utförlig felrapport, i denna tråd eller via mail. T.ex. vilken webbläsare använder du, och vad ser du exakt när du försöker öppna sidan?
 
Last edited:

Chrille

Medlem
Kul applikation. Skulle du inte kunna lägga in fler funktioner? Om man markerar en flygplats så talar applikationen om hur många routes (som utgår härifrån?) och färgmarkerar flygplatser som man har direkt förbindelse med. Men ibland hittar jag inte alla möjliga routes från en flygplats. Skulle du inte kunna rita ut rutterna grafiskt också??
 

Palazzi

Medlem
Den här webbapplikationen kommer bespara mig mycket tid :)

Bra initiativ Lucky Luke!

Ps. Välkommen till businessclass.se
 

Dr. Miles

Expert
T.ex. vilken webbläsare använder du, och vad ser du exakt när du försöker öppna sidan?

OS: Windows XP Professional SP3
Browser: Opera 12.11
Enable JavaScript: On

Meddelande på webbsida.
Screenshot20130208_2.jpg
 
Toppen