Peter65
Medlem
Skulle behöva ha råd vad som är bäst. Finns två alternativ för oss över påsk, antingen åka till Dubai (=värme) eller till Chicago (= halvvarmt) båda ställena är trevliga men att samla båda TP och avios låter Chicago bättre än Dubai, å andra sidan efter denna vinter så är värmen bättre.
Kriterierna är; dagflygning i business för att ha ”dagservice”, få minst en BA-flygning till, budget ca 20000:- per skalle och sen lite tider som måste stämma.
Vi har också ett annat bekymmer vilket är att vi inte kan boka förrän i slutet av nästa vecka eller i början veckan efter, förhoppningsvis finns priserna kvar då.
Sitter just nu med tillräckligt med TP´s för att få ett bronskort men saknar en BA-flygning. En bonus vore att komma direkt till Silverstatus med alla de fördelar det har. Har försökt hitta svar på mina frågor dels på denna sida och på BA´s hemsida men blir inte riktigt klok på vad som gäller.
Mitt konto ser ut som följer;
Har också runt 100000 avios.
Det vi har titta på är;
GOT – LHR (övernattning) – DXB – LHR – GOT , borde ge totalt 360 TP
Ett annat alternativt ToR tåg till ARN ha övernattningen där och komma direkt till Dubai utan stopp i London. Den resan är just nu runt 4000:- per skalle billigare än ut från Göteborg.
GOT – LHR (övernattning) - LCY – JFK – ORD - NYC –LHR – GOT, borde ge totalt 510 TP
En anledning till resan till Chicago är att få njuta av resan till JFK i den ”lilla” maskinen.
Att klara ett bronskort är således inga problem, men vad jag funderar på är;
- Kan man gå direkt från blått kort till silver?
- Ligger TP kvar när man byter nivå?
- Om vi får ett silverkort nu, hur länge gäller det?
- Är det någon som har ett annat bra förslag
- För att göra en uppgradering från C till F på resan från LHR – DXB vore inte heller helt fel, vad kan det kosta i aviospoäng?
- En annan variant är att boka en resa i Premium Economy och sen uppgradera sig till C, men då lär man tappa LCY – JFK flighten om det blir Chicago, var tycker ni?
Blir väldigt tacksam för lite råd om detta sk I-lands problem
//Peter
Kriterierna är; dagflygning i business för att ha ”dagservice”, få minst en BA-flygning till, budget ca 20000:- per skalle och sen lite tider som måste stämma.
Vi har också ett annat bekymmer vilket är att vi inte kan boka förrän i slutet av nästa vecka eller i början veckan efter, förhoppningsvis finns priserna kvar då.
Sitter just nu med tillräckligt med TP´s för att få ett bronskort men saknar en BA-flygning. En bonus vore att komma direkt till Silverstatus med alla de fördelar det har. Har försökt hitta svar på mina frågor dels på denna sida och på BA´s hemsida men blir inte riktigt klok på vad som gäller.
Mitt konto ser ut som följer;
Har också runt 100000 avios.
Det vi har titta på är;
GOT – LHR (övernattning) – DXB – LHR – GOT , borde ge totalt 360 TP
Ett annat alternativt ToR tåg till ARN ha övernattningen där och komma direkt till Dubai utan stopp i London. Den resan är just nu runt 4000:- per skalle billigare än ut från Göteborg.
GOT – LHR (övernattning) - LCY – JFK – ORD - NYC –LHR – GOT, borde ge totalt 510 TP
En anledning till resan till Chicago är att få njuta av resan till JFK i den ”lilla” maskinen.
Att klara ett bronskort är således inga problem, men vad jag funderar på är;
- Kan man gå direkt från blått kort till silver?
- Ligger TP kvar när man byter nivå?
- Om vi får ett silverkort nu, hur länge gäller det?
- Är det någon som har ett annat bra förslag
- För att göra en uppgradering från C till F på resan från LHR – DXB vore inte heller helt fel, vad kan det kosta i aviospoäng?
- En annan variant är att boka en resa i Premium Economy och sen uppgradera sig till C, men då lär man tappa LCY – JFK flighten om det blir Chicago, var tycker ni?
Blir väldigt tacksam för lite råd om detta sk I-lands problem
//Peter