Agö
Medlem
Bokade i förmiddags en T&R CPH-GVA i Business Saver (i maj). Insåg dock efter några timmar att det fanns ett bättre alternativ.
Ringde således Swiss Service Center och bad om avbokning. Det skulle givetvis inte vara några problem enligt agenten vilket också verkar stämma med Swiss 24 hour Cancellation Policy.
http://www.swiss.com/countries/US/l..._plan/Documents/SWISS_CustomerServicePlan.pdf
Nu en fråga till de erfarna Swiss-rävarna på forumet. Skickas någon form av bekräftelse på att bokningen/reservationen har förfallit ut eller att bokningen är avbokad free of charge?
Det är ju inte det värsta som kan hända om det skulle köra ihop sig förutom att jag då tvingas flyga Easyjet vidare från GVA.
Ringde således Swiss Service Center och bad om avbokning. Det skulle givetvis inte vara några problem enligt agenten vilket också verkar stämma med Swiss 24 hour Cancellation Policy.
5. FREE OF CHARGE RESERVATION / CANCELLATION WITHIN 24 HOURS
When you make a ticket reservation via the SWISS Service Center or at a SWISS Ticket Desk, it will be held at the quoted
fare without payment for twenty-four hours, provided that the reservation is made one week or more before the flight’s
departure.
When you book a ticket on SWISS.COM, via the SWISS Service Center or at a SWISS Ticket Desk, your reservation can be
cancelled free of charge within twenty-four hours, provided that the reservation is made one week or more before the
flight’s departure. Please note that such cancellations can only be done by the SWISS Service Center or at a SWISS Ticket
Desk.
http://www.swiss.com/countries/US/l..._plan/Documents/SWISS_CustomerServicePlan.pdf
Nu en fråga till de erfarna Swiss-rävarna på forumet. Skickas någon form av bekräftelse på att bokningen/reservationen har förfallit ut eller att bokningen är avbokad free of charge?
Det är ju inte det värsta som kan hända om det skulle köra ihop sig förutom att jag då tvingas flyga Easyjet vidare från GVA.