Senaste nytt

Första gången jag blev tilltalad med namn på en flight (Lufthansa

andreijas

Medlem
Första gången jag blev tilltalad med namn på en flight, "What would you like to drink Mr Andreijas", flög från ARN-FRA-LYS idag med LH och det var på sträckan FRA-LYS blixten slog ner under serveringen och jag reste ekonomi, hela planet var knökfullt, 100% ekonomi.

Är EGB och A3G... går LH på en charmoffensiv eller är de bara så trevliga? har inte stött på det tidigare..
Gillar det iaf!
 

agehall

Medlem
Det har hänt mig ett par gånger på LH, främst på LH572 faktiskt. Varje gång det hänt har jag suttit i någon av de första 3 raderna i Y.
 
Jag har varit med om att pursern går till mitt säte på SQ A380 i Economy och hälsar mig välkommen och beklagar att Business Class var fullt just idag. Sen gick han och hälsade inte på någon annan. Blev något förvånad :)
 

nilsson

Medlem
Min statistik placerar Q1, och framförallt januari, betydligt högre i sannolikhet för att bli tilltalad vid namn. Jag gissar att det kommer ut något memo vid nyår varje år.
 

Tockstew

Medlem
De fyra gånger jag åkt med Swiss long haul, 3 C och 1 F har de inte missat namnet mer än någon enstaka gång under resorna. Väldigt enkelt sätt att få en att känna sig som en värderad kund!

Ngt OT men den trevligaste upplevelsen i kategorin " bli tilltalad med namn" var i Kuala Lumpur efter ankomst med Qatar Airways i business från Stockholm via Doha med familjen.Vid ankomst kom en Qatar-medarbetare fram och undrade om vi ankommit från Stockholm och hette familjen Tockstew. När det klarlagts att det var så fick vi eskort till någon sorts VIP-rum där alla formaliteter fixades medan vi tog det lugnt. Sanslöst skönt efter en lång flygtur.

Tock
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag blir alltid tilltalat med namn på Lufthansa, Swiss och British Airways... Alltid lika förvånad... När "Mr. Senator, Sir" kommer, tittar jag mig över axeln för att kolla om farsan står bak mig :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Det har aldrig hänt för mig på Lufthansa Economy, men på Air China Economy inrikes i Kina.
Som Aegean Miles&Bonus Gold dessutom...
 

Palazzi

Medlem
Hänt mig ett par gånger, men aldrig i ekonomiklass. Tror att chansen ökar i Asien - dels för att man generellt är artigare, och dels för att det är mindre troligt att de vet skillnaden på Europeiska statuskort:p
 
Toppen