Senaste nytt

Tillgång till Menzies lounge på Arlanda med AMEX (flyger Turkish Airlines)

Hej Hej!

Nu är de så att imorgon vid 17:20 lyfter jag och min vän med Turkish Airlines mot istanbul för att sedan resa vidare till Hong kong.

Min kompis kör Amex(eurobonus) och har fått ett erbjudande om att tillträde för 90 kr till Menzies Lounge på Arlanda och därför undrar jag om man (som jag säkert misstänker) måste ha ett giltigt boardingcard på en flygning samma dag. Vi flyger Turkish och fungerar de då? Och vet någon om man kan gå in 2 st på alltså 90x2= 180 kr på enbart ett Amex?
 

Alx

Medlem
Svaren är JA på frågorna om TK och boarding pass. Kan man ens komma igenom säkerhetskontrollen UTAN giltigt boarding pass?

Vad gäller Amex och två personer för avgiften vet jag inte 100%, men varför skulle det inte fungera?
 

Europa

Medlem
Det fungerar bra med två personer in i loungen men de var ett annat pris för person nummer två, dock ingen jätte skillnad kommer inte ihåg exakta siffror mer än att det skiljer sig.
 
Det fungerar bra med två personer in i loungen men de var ett annat pris för person nummer två, dock ingen jätte skillnad kommer inte ihåg exakta siffror mer än att det skiljer sig.

Normala priset ligger på 110 kr tror jag de var istället för 90 kr som är kampanj :)

Nu är frågan vilken av dom ska vi ta? Tips?
 
Tja,

Kan bara instämma med tidigare svar (alltså att det krävs boardingkort samt att jag inte har en aning om priset för eventuell gäst) men vill också passa på att tipsa er båda om att inte ha för stora förväntningar på loungen ifråga. Det är ingen förstaklassupplevelse vi talar om så om ni mer ser det som ett sätt att få en kul start på en grym resa hade jag nog hellre beställt ett glas skumpa på planet eller tagit ett glas i någon av barerna på Arlanda för pengarna vi talar om.

Bara mina två cent så att säga.
 
Last edited:
Tja,

Kan bara instämma med tidigare svar (alltså att det krävs boardingkort samt att jag inte har en aning om priset för eventuell gäst) men vill också passa på att tipsa er båda om att inte ha för stora förväntningar på loungen ifråga. Det är ingen förstaklassupplevelse vi talar om så om ni mer ser det som ett sätt att få en kul start på en grym resa hade jag nog hellre satt beställt ett glas skumpa på planet eller tagit ett glas i någon av barerna för pengarna vi talar om.

Bara mina två cent så att säga.
Kan förstå att man inte ska ha höga förväntningar (har suttit i SAS business lounge) på loungerna på Arlanda, hoppas de ändrar sig när Emirates börjar flyga till sommaren ;) Tack för tipset ;) vi lär nog vara på Arlanda i nästan 3 timmar så de är kanske värt en skönare sittplats o ett par öl senare ;)


Jag förstår, jo vi flyger Comfort Class men de finns inte på ARN-IST så vi kan alltid hoppas på op-up (ARN-IST)eller så får man köpa en skumpa på planet.
 
Last edited:
Toppen