Senaste nytt

Lavazza öppnar Espression-café på Arlanda flygplats

Palazzi

Medlem
Efter annonseringar om juicebarer, vinbarer, whiskeyhak mm så kommer nu uppgifter om att den Italienska kaffekdjan Lavazza öppnar ett kafé i Arlanda terminal 2.

Kaféet kommer öppna i samband med att terminalen är färdigrenoverad, och därmed finns inget exakt datum.
 

Jacob

Medlem
I samband med uppfräschningen av terminal 2 på Arlanda Flygplats öppnar Lavazza ett café med sitt nya Expressions koncept. Det är första gången Lavazza tar steget in på nordiska marknaden vilket gör Arlanda-caféet till det första i Norden.

I caféet, som kommer ligga i avgångshallen, erbjuds en meny med italienska smaker och en inredning som reflekterar Lavazzas varumärke med kreativitet och design. Väggarna kommer exempelvis prydas med fotokonst från de fotokalendrar som Lavazza publicerat under 20 år, foton från flera världskända fotografer.

Caféet har plats för 130 personer och kommer förutom kaffe med tillbehör även ha en restaurangdel där det erbjuds populär italiensk mat. Det är SSP som driver caféet men samtlig personal har utbildats vid Lavazza Training Center.
 

jumbooze

Medlem
Efter annonseringar om juicebarer, vinbarer, whiskeyhak mm så kommer nu uppgifter om att den Italienska kaffekdjan Lavazza öppnar ett kafé i Arlanda terminal 2.

OT: Vad tycker italienare om Lavazza eg.? Är det inte lite Gevalia över det eller har jag fått fel intryck?
 

Palazzi

Medlem
OT: Vad tycker italienare om Lavazza eg.? Är det inte lite Gevalia över det eller har jag fått fel intryck?

Det är givetvis inte kaffeexperternas favorit... Men precis som Gevalia säljer Lavazza stora volymer till hemmen. Jag köper själv hela bönor, från mindre bryggerier i Napolitrakten.

Lavazza, Illy & Musetti är de stora aktörerna (kan ha glömt någon). Det finns givetvis goda kaffesorter även från fler av dessa rosterier - Vissa Illy-bönor är ganska populära även hos kaffekännare.

För de som gillar kaffe, men inte vill leta hos lokala rosterier, kan jag rekommendera "Passalacqua". Säljs på ett fåtal ställen i Sverige, och även över nätet.
 
Toppen