Senaste nytt

http://www.businessclass.se/hotell/11783-minirapport-fran-doubletree-hilton-amsterdam

Bodde på DoubleTree by Hilton - Amsterdam Centraal Station i två nätter.

Summering: Bokade standard rum blev uppgraderad till Executive där det ingår fri bar på rummet. Vid incheckning blev jag fråga direkt om jag ville ha late checkout och tidning + gratis frukost eller extra poäng. Mycket proffsigt bemötande. Klart bättre än standard. Rummet i sig kanske inte superstort, men rent och fräscht. Blev positivt överrraskad över att det fanns en Apple Imac som man kunde surfa på och titta på tv via med ett externt ljudsystem. Vyn var mycket trevlig och rummet i sig mycket tyst fast det ligger bredvid tågstationen. Bra tryck i duschen vilket annars brukar vara ett standard problem på hotell i Europa. Läs mer...
Bodde två nätter på DobuleTree by Hilton Amsterdam i helgen och blev, precis som sembl glatt överraskad. Blev tack vare Gold uppgraderad från standardrummet till ett Queen Balcony-rum (#922), som precis som namnet antyder hade en egen balkong med utsikt över hela Amsterdam. Här tillbringades en hel del tid med kaffe och bok i den varma höstsolen. Skybaren låg precis våningen ovanför i angränsande huskropp, men ljudisoleringen var toppen och det hördes ingenting in på rummet.

balkongen.jpg
Vy över Amsterdam från balkongen
poffertjes.jpg
Holländska mini-pankakor, poffertjes, fanns med på frukostbuffén

Mycket fräscht och trevligt i övrigt också, så jag kan bara rekommendera det för den som vill bo bra nära centralstationen.
 

agehall

Medlem
Bodde på DoubleTree by Hilton - Amsterdam Centraal Station i två nätter.

Summering: Bokade standard rum blev uppgraderad till Executive där det ingår fri bar på rummet. Vid incheckning blev jag fråga direkt om jag ville ha late checkout och tidning + gratis frukost eller extra poäng. Mycket proffsigt bemötande. Klart bättre än standard. Rummet i sig kanske inte superstort, men rent och fräscht. Blev positivt överrraskad över att det fanns en Apple Imac som man kunde surfa på och titta på tv via med ett externt ljudsystem. Vyn var mycket trevlig och rummet i sig mycket tyst fast det ligger bredvid tågstationen. Bra tryck i duschen vilket annars brukar vara ett standard problem på hotell i Europa.

Baren även kallad Skylounge gav en milsvid utsikt av amsterdam på kvällen. Drinkarna kostade 12euro och var absolut yppersta klass, enklare barmeny fanns men inget som jag provade.

Frukosten var klart över medel, mycket fräscha råvaror, olika korvar, riktig äggröra, 4-5 ostsorter, samma gällande skinka, massa frukt och färskpressade juicer. Kaffe på beställning, cappucinon var ok inte mer. Hela tiden väl påfyllt. Enda klagomålet är väl att det var lite väl fullt i matsalen.

Besparar mig lite tangenttryckningar. Hade exakt samma upplevelse som Sembl. Dock blev det en väldigt kort natt (3h) pga en massa jobbstrul och sedan en lång arbetsdag (14h) så sista natten då jag hade tänkt tömma minibaren somnade jag ovanpå sängen istället...
 
Toppen