Senaste nytt

Imponerande snabb service från Finnair Plus

Jacob

Medlem
Som guldmedlem i Finnair Plus fick jag fyra uppgraderingsvouchers som gäller för uppgraderingar inom Europa (alt en långdistansflygning). Jag har varit alldeles för dålig på att nyttja dessa och har ännu tre kvar, men på en kommande resa till London hade Finnair både bäst pris och tidtabell och sträckan London-Helsingfors kändes lång nog för att få lite utväxling på vouchern.

Fyllde i ett formulär på Finnairs hemsida med mina uppgraderingsönskemål, exakt 21 minuter senare kommer ett personligt e-mail på perfekt svenska att min uppgradering gått igenom och en minut senare en uppdaterad reseplan. Detta dessutom under helgen då jag misstänker att de har färre personer som jobbar.

Imponerande snabb service och helt klart värt en tumme upp.
 

JonW

Medlem
Har aldrig sett den där länken, brukat telefonkolla uppgr. samtidigt som jag bokar för att inte riskera Y på LH.
Ofta får man snabbt besked att det funkar, eller att det borde funka efter en kortare väntlistning.
Däremot har det ofta hänt att själva bekräftelsemailet dragit ut på tiden, har t o m fått påminna om det flera gånger.
Men häromdagen kom ett blixtsnabbt mail som bekräftade min förbokade mat till morgondagens LH, så de kanske just infört helt nya rutiner.
 

Jacob

Medlem
Personligen bryr jag mig inte om hur det praktiskt görs, någon form av formulär lär man alltid behöva fylla i (uppgifterna ska ju lämnas på något sätt) och vad som händer sen är ju deras sak.

Men visst är det någon slags manuell koll de gör då bokningen skrivs om med en ny bokningsklass (lustigt nog används bokningsklass F för uppgraderade biljetter i business class).
 

JonW

Medlem
Häromåret var det faktiskt AY:s kundservice som själva rekommenderade mig att ringa dem samtidigt som jag bokade på datorn.
Detta för att kunna försäkra mig om att uppgradering skulle kunna funka. Begär man det i efterhand skulle man kanske ha valt en annan flight om det visar sig omöjligt.
Skriver dessa rader från seat 4A på Ay 89, och den uppgraderade jag manuellt i december, men det är möjligt att de infört en annan metod sen dess.
 
Toppen