Senaste nytt

Dubbelregistering på BAEC & Hilton HHonors

Carl

Medlem
Hej!
Jag är sedan en tid tillbaka medlem i BAEC samt nyligen blivit medlem i Hilton HHonors. Det jag undrar över är om jag får både Avios samt HHonorspoäng när jag sover på ett Hiltonhotell? Bokade just en BA flight till London med ett Hiltonhotell. Det vore väl nästan för bra för att vara sant om så är fallet, eller?
 

Homer

Medlem
Hej!
Jag är sedan en tid tillbaka medlem i BAEC samt nyligen blivit medlem i Hilton HHonors. Det jag undrar över är om jag får både Avios samt HHonorspoäng när jag sover på ett Hiltonhotell? Bokade just en BA flight till London med ett Hiltonhotell. Det vore väl nästan för bra för att vara sant om så är fallet, eller?

Om det är en paketresa räknas det som 3:e partsbokning och du får inga Hiltonpoäng eller Avios alls från Hilton,
om det är bokat via BA får du 1000 Avios från BA om det är i ekonomi, 5.000 i CE.
Executive Club - Collecting Avios points on holidays - British Airways se även Det här


Om hotellet däremot är bokat via en Hiltonsite, ger det Avios + Hiltonpoäng, men det är det bättre att kreditera till IB+ som ger 750Avios än BAEC som bara ger 500.
 
Toppen