Senaste nytt

Byta miles?

Status
Stängd för vidare inlägg.

321erik123

Ny medlem
Hej,

Jag har sökt ganska mycket på forumet och läst reglerna (kanske inte tillräckligt noga), utan att hitta något men tillåter businessclass.se annonser för byten av miles?

Jag har hyffsat mycket Miles and More miles jag skulle vilja byta mot Eurobonus miles...

Tack på förhand.

Mvh

Erik
 
Välkommen till BC.se!

Det finns ett forum "Marknadsplatsen" där man får lägga in dylika annonser. Detta blir tillgängligt när man har 50 inlägg och minst en månads medlemsskap. :)

Sen är det en ren fråga hur byte av poäng så skulle gå till...
 

321erik123

Ny medlem
Ah...då får jag börja posta lite mer....

Som jag har förståt det så går det att föra över poäng inom programmen så om någon har ett Miles and More kort som man vill ha poäng på och har ett Eurobonus kort som man inte så gärna vill ha poäng på, så är det bara att föra över. Sen får det antagligen bli ett gentlemans agreement, eller att det görs stegvis.

Så om någon är intresserad, skicka ett pm!
 

tourist

Medlem
EB-poäng från person A till person B: Ja, det går, men det är så höga avgifter att det inte är värt det om inte B behöver just de där poängen för en fantastisk bonusresa.

M&M-miles från person C till person D: Jag tror inte att det går, men om någon M&M-expert vet bättre så säger jag inte emot.
 

321erik123

Ny medlem
Ok, tanken var snarare så här:

Person A skickar sina Eurobonus poäng till Person B, Person B skickar Miles and More poäng till person A. Person C och D hade inte behövt vara med.

Men Jesus Christ vad dyrt det var att föra över poäng. 15 Euro för 1000 miles, att föra över 100 000 miles skulle alltså kosta 1500 Euro, det är helt sjukt....ja ja jag får bränna miles:n på något...

Tack
 

henrik l

Medlem
Jag har sett att man kan byta miles på points.com om man är registrerad. Har inte grävt vidare i det exakt hur det funkar. Men dom tar någon form av avgift och alla trades verkar inte vara så lukrativa.
 

Dr. Miles

Expert
Som andra har påpekat att vi har ett dedikerat forum Marknadsplatsen för sånt här, men det krävs minst 50 inlägg för att kunna se/posta detta forum.

Jag stänger den här tråden. Hoppas ni har förståelse för detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen