Senaste nytt

Tips på resa behövs!

Jag behöver komma bort och försöka slappna av i minst en vecka i Januari.
Kollade lite på Maldiverna men det billigaste hotell jag hittade för 14/1-22/1 kostade 14000kr

Jag är ganska snål av mig (sparar till hus) så jag behöver tips på resor till värme, som kostar så lite som möjligt, både flyg och boende, men inga tält eller as sunkiga elektrifierande thai-hotell :)

Aktiviteter som jag vill ägna mig åt är att äta och dricka gott, pilla mig i naveln, och SOVA! :) Kanske fotografera lite också.

Jag har idétorka så kom med förslag ni beresta medmänniskor :)
 

Ubbe

Medlem
Goa så slipper du pilla dig i naveln. Det fixar andra åt dig. De fixar öronrens oxo med hjälp av en ståltråd.
Kambodja är bra annars... Kep och bo på Veranda..
 
Förutom att det skulle vara billigt, så låter äta/dricka/pillanavel/sova precis vad Rob74 och jag ska göra i månadsskiftet jan/feb på vår kryssning i karibien. Häng på vet jag!

http://www.businessclass.se/reserapporter/735-bonuspoaengsrensning-stockholm-miami.html
http://www.businessclass.se/reserap...-economy-business-och-first-kiruna-miami.html

Men du! Det lät ju som en plan! Vad går det kalaset på? Kan passa på och stanna i Miami en stund innan och kanske efter också då jag har en kompis som bor där. Dock högst opålitlig så man vet aldrig om det verkligen är "lugnt" att bara glida över :)
 

cbroxe

Medlem
Hej! Här kommer mitt förslag, där du definitivt kan få sol, värme och en massa saker att fotografera!
CAIRNS, Australien. Pris 11943.

Stockholm (ARN) to London (LHR) - lör, jan 14
British Airways 781 Dep: 6:50em Arr: 8:30em 2h 40m Boeing 767 Coach (S)
Layover in LHR 2h 0m

London (LHR) to Hong Kong (HKG) - lör, jan 14
Qantas 30 Dep: 10:30em Arr: 6:25em 11h 55m Boeing 747 Coach (S)
Stop in HKG sön, jan 15 1h 25m

Hong Kong (HKG) to Melbourne (MEL) - sön, jan 15
Qantas 30 Dep: 7:50em Arr: 7:50fm 9h 0m Boeing 747 Coach (S)
Layover in MEL mån, jan 16 1h 45m

Melbourne (MEL) to Cairns (CNS) - mån, jan 16
Qantas 702 Dep: 9:35fm Arr: 12:00em 3h 25m Boeing 737 Coach (S)



Cairns (CNS) to Stockholm (ARN) - tis, jan 24
Cairns (CNS) to Melbourne (MEL) - tis, jan 24
Qantas 5947 Dep: 9:10fm Arr: 1:30em 3h 20m Airbus A321 Coach (O)
OPERATED BY JETSTAR AIRWAYS Layover in MEL 3h 30m

Melbourne (MEL) to Singapore (SIN) - tis, jan 24
Qantas 9 Dep: 5:00em Arr: 9:40em 7h 40m Airbus A380 Coach (O)
Stop in SIN 1h 35m

Singapore (SIN) to London (LHR) - tis, jan 24
Qantas 9 Dep: 11:15em Arr: 5:25fm 14h 10m Airbus A380 Coach (O)
Layover in LHR ons, jan 25 1h 50m

London (LHR) to Stockholm (ARN) - ons, jan 25
British Airways 776 Dep: 7:15fm Arr: 10:45fm 2h 30m Airbus A321 Coach (S)



Väl i Cairns, finns det massor av prisvärt boende. Den största behållningen får man dock om man åker en bit ifrån själva stan. Vill du ha tips, hör av dig. Men i norra queensland kan du bland annat åka till "the real outback", vandra i regnskog, åka till barriärrever o.s.v. Allt ca 1-3 timmar från Cairns.

MVH

Christopher
 

ACervin

Medlem
Cairns i all ära. Varmt blir det men det är också regnperiod, bättre med Perth och Margaret River för sol, öl och vin.
 
Hej Hyperion007,

vad skulle du säga om en flyg med LH till Doha eller Dubai. Om du inte varit där kanske det skulle vara något att prova. Gott mat, sol och fina stränder. Se flera alternativ på Lufthansas Autumn Sale. Reseperioden passar för dina önskemål också.

Lufthansa ® - Autumn Sale - fly to destinations all around the world!Hoppas du hittar en destination som skulle låta som ett intressant alternativ.

Ha en trevlig helg!

PS: Om Las Vegas skulle var något så kan gärna ge tips för hotel och helicopter tur till Grand Canyon.
 

campaigner

Medlem
NI har redan varit inne på Florida/Karibien, men jag skulle föreslå att flyga till Orlando eller Miami, hämta ut bil och besöka Miami Beach (och du kan hälsa på din kompis i Miami) och sedan fortsätta ner till Florida Keys och Key West. Hotellen i Key West är inte jättebilliga, men generellt i USA kan man bo ganska billigt på helt ok motel. Och andra hälften av januari eller början av februari borde vara lite billigare i södra Florida jämfört med högsäsongen över Jul/Nyår. Från Key West kan du göra en dagsutflykt med båt till The Dry Tortugas, och få många fototillfällen.

Tillägg: Glömde skriva att mat-kreteriet också kan uppfyllas med en massa god seafood i the Keys, och inte minst conch fritters :)
 

hoss

Medlem
Las Vegas är aldrig fel. Bäst valuta för pengarna får man i "Downtown", gamla Vegas. Där kan jag rekommendera California Hotel med rymliga, bekväma rum. Hyr en bil och kolla Grand Canyon, nya bron över Hoover-dammen och kanske Zion National Park.
 
Toppen