Senaste nytt

ÖBB RailJet tåg Zürich till St Anton i första klass

Glenn E

Medlem
Jag fick vänta i lite över 2 timmar i Zürich pga inte ombokningsbar biljett annars hade jag hunnit precis med tåget innan.

Min sittplats var precis bredvid restaurangen vilket var bra.
image.jpg
Sätet var mycket bekvämt.
image.jpg
Ganska enkel meny.
image.jpg
Gott om plats.
image.jpg
Informationstavla.
image.jpg
Det känns bra att åka tåg när det är köer på vägen.
image.jpg
Nu börjar det bli fint landskap så nu ska jag ta en bild ut tänkte jag.
Då körde tåget in i en tunnel som varade 10 minuter i 90 km/ h och när vi kom ut ur den var vi framme i St Anton.
 

ACervin

Medlem
Trevligt med lite tåg. Näst bäst efter båt. Jag kommer ihåg min besvikelse då jag som ung tågluffare var super exalterad över att snart få åka genom världens längsta järnvägstunnel (någonstans i Alperna). Den enda skillnaden var att det var mörkt lite längre.
 

Jacob

Medlem
Instämmer med ACervin, mycket kul med lite tåg. :)

Det där tåget har jag åkt, både i sin helhet Zürich-Wien och i delsträckor, fast det är många år sedan nu. Det är mycket trevligt man hinner se på vägen. Sedan givetvis den 10 kilometer långa tunneln mellan St Anton am Arlberg och Langen am Arlberg.

Kommer också ihåg att jag som liten tyckte det var hemskt med en stad som fått namnet Bludenz... :D
 

Glenn E

Medlem
Ja ibland kan man ju inte flyga hela vägen till destinationen.
Eller så tjänar man ingen tid på att flyga som mellan.Stockholm och Göteborg.
Hursomhelst tåg år bekvämt.
Särskilt första klass.:)
Några jag känner åkte hit med charter och kom fram 5 timmar försenade kl 3 på morgonen.
Bättre att komma fram 3 på eftermiddagen tycker jag.:)
Och deras resa var inte ens billigare.:confused:
 

Palazzi

Medlem
Hur kunde jag missa denna recension!?
Mycket trevlig recension :)

ÖBB har bra täckning i Österrike och södra Tyskland, och priserna brukar vara kanonbra under kampanj. Nästa år startar bolaget också en linje frön Graz i södra Österrike, via Wien, ända till Prag. (Nachrichten)
 
Toppen