Patrick Oberg
Medlem
Flög i början av december till Dar Es Salam och till skillnad mot tidigare flög jag GOT-FRA-NBO-DAR där det först var LH sedan Condor för att avsluta med en kort flygning med KQ. Problemet började när vi skulle landa i NBO och det inte gick pga av dimma och vi hamnade i MBA först och där många av passagerarna hade sin slutdestination och vi andra fick vänta tills dimman lättade och de kom nya passagerare. jag ankom NBO typ fyra timmar senare och kom slutligen iväg efter mycket tjat och en avgift (muta??) med ett senare plan från NBO-DAR men det gjorde inte bagaget. Inget bagage kom under hela tiden i DAR och inget bagage kom även efter jag kommit hem. Jag gjorde en första claim till Air Kenya och de sa att du måstye vänta 21 dagar. när det gått tre veckor kontaktade jag dem igen och då återkom de efter mycket tjat och sa du måste skriva ett brev till oss och claima de saker du tappat och vad de är värda. sagt o gjort det gjordes. efter det gick det en vecka och jag fick stöta på o tjata och då återkom de med ett papper som jag måste fylla i för det var inte ok med brevet jag skrev. Gjorde även det och tiden gick o gick och efter en massa mer tjat återkom de och sa att du måste visa kvitton på det som du hade i väskan, kläder etc. vilket jag sa att det är inte så lätt vilket efter ännu mera tjat och påstötningar renderade att de kom tillbaka och säger att jag skall få 25% av värdet av det jag claimade. Vilket är ett stort skämt.
jag kommer nog att försöka akta mig från att åka med Kenya Airways i fortsättningen eller enbart resa med handbagage.
jag kommer nog att försöka akta mig från att åka med Kenya Airways i fortsättningen eller enbart resa med handbagage.