Senaste nytt

Köp Hyatt poäng och få 30 procent bonus

Glenn E

Medlem
Denna vecka köp 40000 poäng och få 30% bonus.
Detta kostar 960 USD.

Exempel Grand Hyatt Jakarta kostar 10000 poäng per natt för Club rum.
Om man köper 39000 poäng och får 30% bonus blir det 50700 poäng för 936 USD.
Detta räcker till 5 Club nivå nätter.
Vilker ger ett pris på 187 USD per natt. :)
Om man istället bokar ett Club nivå rum på hyatt.com kostar samma rum USD 375++ = 453 usd
Eller 4 nätter i en svit vilket kan kosta USD 847 för en natt (!).
Ganska bra rabatt. Sviterna där är på 90 m2 och mycket fina incl jacuzzi.

hyatt-points.jpg hyatt-price.JPG award-chart.JPG svit-pris.JPG
 

Glenn E

Medlem
Ja nu lyckades du leta upp ett hotell i den dyraste kategorin.
Det kostar 22000 poäng per natt för deras minsta rum.
Så man kan köpa 34000 poäng för usd 816 inkl skatt för 2 nätter.
Så 408 usd per natt blir det.
Ändå billigt eftersom den billigaste villan kostar 1059 usd per natt vad jag kunde se.
cat-6.JPG maldives.JPG
 

Cornelius

Medlem
Potentiellt väldigt bra erbjudande detta, om man ska åka till rätt plats.

Jag känner inte väl till Hyatts program, men jag vet att det att uppgradera från billigaste rum till suite endast kostar 6000 poäng totalt, till Club-rum 3000, för upp till 4 nätter, dvs. nästan gratis... För t.ex. Park Hyatt Tokyo är detta nästan kriminellt...
 

Glenn E

Medlem
Potentiellt väldigt bra erbjudande detta, om man ska åka till rätt plats.

Jag känner inte väl till Hyatts program, men jag vet att det att uppgradera från billigaste rum till suite endast kostar 6000 poäng totalt, till Club-rum 3000, för upp till 4 nätter, dvs. nästan gratis... För t.ex. Park Hyatt Tokyo är detta nästan kriminellt...
Det stämmer att det kostar lite att uppgradera.
Fast många gånger är grundpriset högt.
T.ex för Grand Hyatt Jakarta får med detta erbjudande en svit i 4 nätter för 222 USA per natt.
Grundpriset för ett normal rum är 265 till 365 usd per natt inkl skatter.
Plus 6000 poäng för att få sviten men visst det går att hitta bra uppgraderingsalternativ också.
 

Glenn E

Medlem
Nu har jag köpt 52000 goldpassport poäng för 960 usd = 6250 sek betalt med diners club kort så det ger 1250 eb poäng.
För dessa poäng ska jag köpa 2 nätter i en Grand Suite på Grand Hyatt Jakarta som skulle kostat 1645 usd och
4 nätter i ett club rum på Bali Hyatt som skulle kostat 1113 usd.
65 % rabatt är ju inte så illa.:) I och för sig hade man ju fått 11000 goldpassport poäng om man betalt för hotellrummen på vanligt sätt så det kanske bara är 55 % rabatt egentligen.

Det krävs minst 3 nätter för en svit på poäng så det får bli 3 nätter i en svit som skulle kostat 2467 usd och 2 nätter på Bali Hyatt som skulle kostat 556 usd.
En ännu större besparing.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Om man bokar med poäng, tillkommer det skatter och avgifter då?

Tittar lite på Hotell i NY och det blir 36000 poäng (kostar 720$ att köpa 39000p), 360$ per natt är åtminstone 200-250$ rabatt per natt.
Om man betalar för rummet tillkommer även skatter och avgifter. Om man inte behöver lägga till för detta när man bokar med poäng sparar man än mer pengar.
 
Toppen