Nemo
Medlem
Vi samlar poäng lite överallt, på Eurobonus, American Express, när vi handlar på NetOnNet via SAS. För dessa poäng kan vi köpa flygresor, uppgradera oss och så vidare. Men samtidigt ger vi ifrån oss våra personuppgifter, vårt beteendemönster (rese-, köp-). (Vilket vi också i viss mån gör på BusinessClass.se, dock utan att få poäng). På något sätt så måste det här löna sig för dem som ger oss poäng. I höstas kom det en bok om det, "Såld på nätet" av Fredrik Alverén. Om den marknadsplats där vi säljs till högstbjudande (BlueKai exchange). Vilken risk gör jag när jag samlar poäng överallt till allt jag handlar? På vilket sätt borde jag minimera min exposition? Vilket pris har poängsamlandet? Har (ännu) inte läst boken, är det någon här på bc som kan ge en recension? Borde finnas någon bc.medlem som är mer insatt i det här som kan berätta mer. Skulle vilja bli en mer medveten ekorre, f'låt, poängsamlare.
Såld på nätet : priset du betalar för gratis - Fredrik Alverén - Bok (9789170376719) | Adlibris Bokhandel
BlueKai: BlueKai Exchange
Såld på nätet : priset du betalar för gratis - Fredrik Alverén - Bok (9789170376719) | Adlibris Bokhandel
BlueKai: BlueKai Exchange