Senaste nytt

Hur många segment och stopover tillåter Miles & More på one-way resp return award tickets?

Swisser

Medlem
Det är fortfarande oklart för mig hur många segment och stopover Miles & More tillåter på awardtickets med användande av deras miles för antingen en resa med enbart Lufthansgruppen flygbolag resp Staralliancebolag. Jag har tittat på gamla tråder på BC samt på Flyertalk, men informationen verkar ej vara uppdaterad sedan M&M tillåter en att boka OW-tickets till halva RT-priset. Det jag är intresserad av är deras vanliga awardresor och ej deras "3 Regions awards".

Om det är någon som vet vad som gäller skulle jag och antagligen flera andra uppskatta om ni kunde vara så vänliga och dela med er av era erfarenheter/kunskaper!
 

Dr. Miles

Expert
Här hittar du mer information om byte och stopover på bonusresor mer Miles&More miles.

New transfer and stopover rules for Star Alliance awards on LH - FlyerTalk Forums

siffror x 1.000 miles
Football Fan@FlyerTalk skrev:
Connecting flights allowed on a Star Alliance award (per each way):

Y
up to 35: 1
40-80: 2
more than 100: 3

C
up to 50: 1
60-120: 2
more than 150: 3

F
up to 70: 1
100-180: 2
from 200: 3


Stopovers:

One stopover, either on the outbound or the return flight, allowed if the amount of miles spent is in...

Y: 60 or more
C: 90 or more
F: 140 or more
 

Swisser

Medlem
Dr. Miles,
Jag har redan sett detta inlägg på Flyertalk, men det är ju urgammalt från okt 2004 och jag tror ej att det gäller längre (i alla fall inte fullt ut). Jag har sett andra inlägg där de säger att man har rätt till en stopover på både ut- och hemresan. För min del verkar det vara ett totalt virrvarr, med olika inlägg som påstår olika saker. Det hela blir inte bättre av att att medarbetarna på M&M servicecenter inte själva verkar verkar veta vad som gäller. I M&M terms och conditions hänvisar de dock till dem "Please ask your Miles & More Service Team for the current Terms & Conditions.". Vilken soppa.

Är det någon som har up-to-date information!
 

Senator

Moderator
Dr. Miles,
Jag har redan sett detta inlägg på Flyertalk, men det är ju urgammalt från okt 2004 och jag tror ej att det gäller längre (i alla fall inte fullt ut). Jag har sett andra inlägg där de säger att man har rätt till en stopover på både ut- och hemresan. För min del verkar det vara ett totalt virrvarr, med olika inlägg som påstår olika saker. Det hela blir inte bättre av att att medarbetarna på M&M servicecenter inte själva verkar verkar veta vad som gäller. I M&M terms och conditions hänvisar de dock till dem "Please ask your Miles & More Service Team for the current Terms & Conditions.". Vilken soppa.

Är det någon som har up-to-date information!

Det som står stämmer ganska väl med den verklighet jag har. T.ex. senaste resa till USA för 105 000 i affärsklass var rutten:
ARN-DUS-EWR
Stopover
EWR-FLL destination

MIA-EWR-DUS-ARN

Det var ungefär "max" vad man fick göra. Allt ovan stämmer med min erfarenhet senaste 10 år... Ring SEN linjen i Tyskland om du har numret, där får man alltid riktiga svar...
 

Swisser

Medlem
Senator,

Har du provat/frågat om det går att göra en stopover på såväl ut- som hemresan?

Hur mycket fick du lägga till för att täcka flygbränsletillägg, flygplatsavgifter, etc. för denna bonusresa i affärsklass - M&M lär ju vara dyra?
 

Senator

Moderator
Senator,

Har du provat/frågat om det går att göra en stopover på såväl ut- som hemresan?

Hur mycket fick du lägga till för att täcka flygbränsletillägg, flygplatsavgifter, etc. för denna bonusresa i affärsklass - M&M lär ju vara dyra?
I mitt fall behövdes inte det.

Ca 3 500kr som är vad BA och AF/KLM har tagit för motsvarande resa
 

Senator

Moderator
Ett tillägg, du kan ha open jaw... Så om du känner att en stopover till krävs, välj då en sträcka där du kan köpa till en billig envägsresa. Så i mitt fall köpa till MIA/FLL/PBI-ORD extra och kliva på i ORD på M&M biljetten.
 

Jonas C

Medlem
Bumpar denna tråd. Någon som vet vilka aktuella regler som gäller för one-way awards med Miles&More? Är det möjligt att boka ARN-FRA-HND-SIN-DPS som en enkelresa för 105K miles i First, eller räknas det som en "three region award" då resan går via Nordasien?
 

Dr. Miles

Expert
Bumpar denna tråd. Någon som vet vilka aktuella regler som gäller för one-way awards med Miles&More? Är det möjligt att boka ARN-FRA-HND-SIN-DPS som en enkelresa för 105K miles i First, eller räknas det som en "three region award" då resan går via Nordasien?
Det blir three region award så fort som du blandar in någon annan region förutom avrese- & ankomstregion.
 
Toppen