Senaste nytt

Tips för hits i US Airways Grand Slam

Swisser

Medlem
Är det någon av er som försöker samla så många hits som möjligt i US Airways pågående Grand Slam och som kan ge besked om vilka hits ni har gjort hittills och föreslå vilka som är enkla och/eller möjliga för europeer att få?
Är det verkligen lönt att lägga ner tid på att försöka generera hits (cost/benefit), man måste ju komma upp i minst 4 för att man ska få någon belöning.
Själv tror jag bara att jag har fått en hit än så länge genom köp av miles. Hur kan man följa upp hur många hits man har fått?
 

henrik l

Medlem
Jag ska försöka nå fyra, har som du en genom milesköp. Andra räknar jag med att få genom att ladda ner ett sökverktyg och göra tre sökningar. Resterande två genom att överföra minimiantalet poäng från olika hotellprogram. Innebär att jag kommer att föra 1000 p från Starwood, köpa till några hos Priority club och föra över dessa (Obs att du måste ha 5000 p för att få 1000 p hos US Airways när det gäller Priority Club). Tyvärr hade jag inte tillräcklig med poäng hos Carlson. Sedan kan man ju även bo på hotell som ingår i kampanjen. Men har jag förstått det rätt kan du kan få fyra hits genom att sitta kvar vid datorn, ta bara fram kreditkortet:D Förutom poängköp och att ladda ned sökvertyget gör följande två saker.

Skaffa ett Starwood kort, köp 1000 p för 34$, för över dessa, du missar iofs 25% bonusen (Starwood Preferred Guest - Hotel Offers and Loyalty Program spg.com)
Skaffa ett priority club kort, köp på dig 5000 p för 67,50$ ger 1000 miles (sidan är inte helt lätt att hitta)

Om jag fattat rätt borde detta ge 4 hits.
 

Fredrik

Medlem
Jag har fyra enkla hits genom två hotellvistelser, köp av poäng och nedladdandet av deras toolbar. Det skulle vara väldigt värt det att nå 8 hits och nu har jag fått några ideer. Tänkte inte att det skulle vara så enkelt att köpa poäng i hotellprogram men nu är det väl bara att sätta igång...
 

Magino

Medlem
Tänk på hur mycket ni spenderar när ni köper poäng i hotellprogrammen för att föra över. Ifall man endast är ute efter 4 hits så får man 3000 bonus miles. Tillsammans med de två överföringarna från hotellprogrammen som henrik l föreslagit ovan ger det totalt 5000 bonus miles. Detta för en kostnad av $34 + $67,50 = $101,50, och när US Airways ger 100% bonus vid köp av miles ligger 5000 bonus miles på en kostnad av 73,90. Så för min del låter det inte som en bra deal. Däremot ifall man försöker gå från 4 till 8 hits och saknar två och köper poäng hos hotellprogrammen får man följande kalkylering, 7000 miles (för 4 extra hits) + 2000 miles för transfern = 9000 miles. Om man köper detta på 100% kampanjen skulle det kosta $133. Bättre deal men kräver att du får två de två första hits "gratis".

jag har skaffat mig en konto på e-miles.com för att skrapa ihop 500 miles och föra över för en hit. Detta kräver dock lite tid att svara på en massa formulär. Men tid är något jag i alla fall har lite extra av.
 

Fredrik

Medlem
Du har en viktig poäng där. Anledningen till att delta i Grand Slam för mig är att få poäng så billigt som möjligt. Nu faller det sig så väl att jag "fick" de fyra första utan kostnad förutom lite tid att göra några sökningar med US toolbar. De fyra nästa kan dock kosta mig pengar men då blir det såklart frågan om det är värt det istället för att faktiskt köpa poängen. Jag tror att jag kan skaka fram åtminstone en femte hit utan extra kostnad men jag ska göra matteberäkningen först. Når jag inte åtta hits finns det ingen anledning att ha fem. Då kan jag kreditera hotellmiles till Miles & More eller Eurobonus istället.
 

JacobGBG

Medlem
Som svensk är det svårt att göra US Grand Slam lönsam. Som Magino påpekar måste man komma upp i ett hyffsat antal hits för att tjäna in "transaktionsförlusterna" samt de portkostnader som tillkommer av att köpa saker från siter i USA anslutna till Grand Slam promon.

Lägg därtill att man med US förträffliga 100% bonus buy miles promos kan köpa deras poäng titt som tätt till ett de facto pris av 1.4 cpm så sänker det värdet ytterligare på den tid man lägger ned för att jaga hits i en sån här promo.

Jag räknade lite på det och insåg att jag skulle i prinicip behöva uppnå ungf dussinet hits för att tjäna något på denna promo för min del. Då det är knepigt att samla så många hits utan att ge sig in på Amerikanska online siter och shoppa så känner jag att denna promo inte är värd besväret för mig. Om man däremot tycker sånt här samlande är kul så finns förstås en poäng med det hela. Jag har vart den typen själv, men är numera poängpragmatiker så jag hoppar över denna gång. ;)
 

henrik l

Medlem
Tänk på hur mycket ni spenderar när ni köper poäng i hotellprogrammen för att föra över. Ifall man endast är ute efter 4 hits så får man 3000 bonus miles. Tillsammans med de två överföringarna från hotellprogrammen som henrik l föreslagit ovan ger det totalt 5000 bonus miles. Detta för en kostnad av $34 + $67,50 = $101,50, och när US Airways ger 100% bonus vid köp av miles ligger 5000 bonus miles på en kostnad av 73,90. Så för min del låter det inte som en bra deal. Däremot ifall man försöker gå från 4 till 8 hits och saknar två och köper poäng hos hotellprogrammen får man följande kalkylering, 7000 miles (för 4 extra hits) + 2000 miles för transfern = 9000 miles. Om man köper detta på 100% kampanjen skulle det kosta $133. Bättre deal men kräver att du får två de två första hits "gratis".

jag har skaffat mig en konto på e-miles.com för att skrapa ihop 500 miles och föra över för en hit. Detta kräver dock lite tid att svara på en massa formulär. Men tid är något jag i alla fall har lite extra av.

Håller delvis med i ditt resonemang. Innan jag gick med här var en kampanj som US-airways för bra för att vara sann i min värld. Den slår allt jag tidigare kände till. När jag jämför med andra program brukar jag jämföra med Starwood som ligger på 35$/1000 mile, (28$ vid halvårskampanjer) och där man får 25% i bonus om man för över 20 000 miles till sitt konto. American Airlines ligger ungefär på samma eller något bättre när dom har kampanj, men man måste köpa en del för att slå ut avgifterna. Dom Europeiska bolagen å sin sida är inte med i matchen.

Summa summarum: US-airways 100% kampanj slår allt. 50% kampanjen god 2:a och sedan möjligen köp av hotellpoäng för 4 hits 3:a, om man jämför med dom "normala" shoppingmöjligheterna och behöver fylla upp med några 1000-miles.
 
Toppen