Senaste nytt

Just nu: Ställ frågor till Pernilla på MySASidea

Pushback

Medlem
Hej Pernilla!

Jag flyger ofta i Er Business produkt och har en fråga gällande Ert Cateringkoncept.

Kvaliten är ganska bristfällig och jag väljer oftast att äta innan flygningen, eftersom maten håller så låg nivå i C.

Kan ni inte satsa på "enklare" maträtter som faktiskt fungerar i Er organisation ombord?

Jag tänker mer på köttbullar med kokt potatis, Cheeseburgare, laxsallad, Scampisallad etc.

Satsa på en högre kvalitet på råvaror och smak men enklare rätter att lyckas med i Era kök ombord.

En naturligt svar är att det är svårt med smaker etc i luften men ett flertal flygbolag lyckas men jag tycker inte att ni gör det tyvärr.
 
Hej Pernilla!

Jag flyger ofta i Er Business produkt och har en fråga gällande Ert Cateringkoncept.

Jättebra feedback - men det är inte Pernilla som kan svara på sådant. Frågorna i denna intervju rör endast själva MySASidea projektet där medlemmar och resenärer kan ge förslag på förbättringar som sedan röstas fram. De mest populära förslagen ska förverkligas.

Läs mer om projektet här:
http://www.businessclass.se/artiklar...i-baettre.html
 

Malu

Medlem
Jag upplever ett glapp mellan ambition och verkligt utfall av förändringarna inom SAS. Det finns många goda idéer på MySASIdea, en del som är riktigt akuta och nödvändiga för att SAS ska behålla sin position, men samtidigt vet alla att det finns stränga sparkrav. Är det motvind på förändringssidan, eller finns det trots allt en vilja att satsa för att komma ut krisen?

(Ett sådant område är självklart uppgradering av flottan och C-produkten på longhaul. Det kostar, men det är nödvändigt.)

Finns det en tydlig strategi att skilja sig från Norwegian och andra LC-bolag för att motivera en prisskillnad, eller försöker man springa efter genom att spara i produkten för att kanske bli "nästan" lika billig? (Ledande fråga, eller hur? :))
 

Homer

Medlem
SAS har skrivit kommentarer på förslagen i toppen.



Enforced Priority Boarding

28th of August 2012

Lena-G SAS:
At this time we have an ongoing project with the objectives to improve and renew the boarding process including priority boarding. Our focus is to prioritize the priority boarding and also sequence boarding. The challenge is to combine these two as we have infrastructure and logistical factors that we need to take into consideration.

Tipsa Pernilla om att någon från SAS tar en flygtur med KLM så får de se hur prioritets boardning utförs
på ett exemplariskt sätt, och den enda infrastruktur de behöver är en skylt och några meter rep





Eurobonus Family Account
10th of October 2012
Misho SAS
Hi Palazzi, We’ve been looking into this for a while, but it is unfortunately technically a bit tricky to implement. The closest thing we can offer today is the possibility to transfer points from one account to another against a fee: http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/overfor-poang/ But we still have our hopes up for launching a real family account solution sometime during next year, so stay tuned for more news :)
Best, Misho


Om detta ska vara ett alternativ till hushållskonto, varför tar de då inte bort avgiften?
Att göra överföringar med nuvarande avgift kostar ungefär lika mycket som poängen är värda.
 

Traveller

Medlem
Pernilla

Vad hände med iPhoneappen. Rickard sa den skulle vara redo till December/Januari om jag inte kommer ihåg fel.

Förresten, välkommen till BC
 

Homer

Medlem
Fråga Pernilla om hon påminde kabinpersonalen om att gardin ska användas,
såhär skrev hon i augusti



Use the curtain!

Pernilla 28th of August 2012

But on all flights to the rest of Europe, where we have a Business cabin onboard, we shall always use the curtain. I will of course remind our crew about the standard procedures onboard


Pernilla 27th of December 2012

HI again all. @Jens Fisker, I´ll check up on this. Our internal communicated procedures say that the curtain between Business and Economy Extra shall be used



Use the curtain! | My SAS Idea
 
Toppen