Senaste nytt

Delta planerar lounge-terasser i New York & Atlanta

Palazzi

Medlem
Delta planerar att bygga terasser för sina lounger i New York (JFK) och Atlanta. Byggnationen i New York färdigställs troligen strax efter det att nya terminal fyra står klar i Maj. Ungefär samtidigt öppnar en terass i den helt nybyggda terminalen i Atlanta.

Projektet är ett samarbete med den välrenommerade arkitekttidningen Architectural Digest, som även namngivit projektet till: "The Sky Deck"

Länk: Delta to open outdoor lounge terraces at JFK and Atlanta - Business Traveller
 

Magino

Medlem
Låter riktigt trevligt och önskar fler lounger kunde erbjuda detta. Var det så att även LH har detta i HAM, någon annan lounge som erbjuder en terrass?
 

Kris

Medlem
Virgin Atlantic Club house på Heathrow har en liten terrass för den som vill kika på plattan och blanda upp sin upplevelse av Hendricks gin med doft av flygbränsle; Nice kombo! :)

För övrigt en väldigt trevlig lounge. De får dock pynta upp terrassen om den skall komma upp i samma klass som övriga loungen.
 
stewigriffin skrev:
På AMS utanför Schengen loungerna finns en terrass där man hellre spenderar längre tid än i loungen.
Tänkte också på det, men det har nog mer att göra med att AMS inte har några spektakulära lounger snarare. Skönt att gå ut i luften några minuter tycker jag, speciellt efter en lång nattflight, men det luktar oftast väldigt mycket flygfotogen så frisk kan man knappast kalla den. Därför är jag lite skeptisk till hela idén att ha en lounge utomhus.
 
Bali - Ngurah Rai International (DPS), Premier Lounge har terass med havsutsikt. Jag har kommit in där med Star Alliance Gold eller Priority Pass.
 

nilsson

Medlem
Tänkte också på det, men det har nog mer att göra med att AMS inte har några spektakulära lounger snarare. Skönt att gå ut i luften några minuter tycker jag, speciellt efter en lång nattflight, men det luktar oftast väldigt mycket flygfotogen så frisk kan man knappast kalla den. Därför är jag lite skeptisk till hela idén att ha en lounge utomhus.

Det brukar ju inte lukta fotogen vid entrén, så det är nog mer en fråga om åt vilket håll man lägger den, eller hur högt upp. AMS takterrass (med flygplan och takservering) kan jag inte minnas luktar.

IMG_20120820_181806.jpg
 
Toppen