Senaste nytt

Tips på bra flygplatshotell, Sydney?

rob74

Medlem
Jag har en lite dum övernattning i Sydney innan jag ska börja dra mig mot Bangkok, 9-10/2. Anländer 19:30 och åker vidare 17:05.
Har just nu lite begränsad internetåtkomst och har inte lyckats hitta något vettigt baserat på läge beträffande transfer både in till Sydney och till flygplatsen. Funderade på att ta något inne i stan, men det känns bara bökigt med allt bagage. Var sugen på att prova Radisson, men över 400 AUD kändes lite magstarkt för en natt. Inga poängrum fanns det heller.
Bodde på ett hotell lite utanför flygplatsen när jag kom hit (18 AUD med taxi dit - 8 AUD med hotellets transfer, dock så funkade inte deras mail för att boka den, så det jämnade väl ut sig med telefonkostnaden att ringa skulle jag tro...), men skulle nog vilja ha något närmare själva flygplatsen
Någon van Sydneyresenär som har något förslag?
 

Jacob

Medlem
Jag har bara testat Holiday Inn ute vid flygplatsen som var OK men möjligtvis lite dyrt. Dock tar de betalt för flygplatstransfern, gratis till hotellet men man måste köpa en biljett i receptionen för att få åka tillbaka.

Annars är det ju väldigt nära in till centrum, 12 minuter med tåg till Central, så du kan precis lika gärna välja ett hotell som ligger i närheten av flygplatståget. För ett billigt alternativ finns Sydney Central YHA, ett mycket välskött hostel (finns enkelrum också) med riktigt bra faciliteter (pool och bastu på översta våningen med häftig utsikt). Ligger bokstavligen tvärsöver gatan från centralstationen. Jag har använt detta tidigare vid korta transfers för att slippa betala för ett dyrt flygplatshotell där man ändå bara ska spendera några timmar och det har alltid fungerat prickfritt.
 

Traveller

Medlem
Vad du än gör så håll dig borta från Comfort Inn Hotell vid Sydney flygplats... Riktigt hemskt. Bokade där för två år sedan, fanns inga andra rum. Kom dit, intrycket var mest att det var en flyktingförläggning. Kom till rummet som var det värsta jag någonsin fått. Tog och korsade gatan och lyckades få rum mittemot. Fick visserligen betala båda rummen men det var det värt.
 

VonMögen

Medlem
Sluta snåla nu Rob74! Ta en taxi för ca 50AUD till Bondi, finns ett gäng hotell som alla är lagom slitna, och lek bland vågorna en dag. Ta det som uppvärmning inför matorgien på TG F ;)
 

rob74

Medlem
Tack för tipsen! :)
Får kika runt lite.

Visst, Bondi är ju alltid trevligt. Men denna gång känner jag nog mer för lite stadspuls, efter att ha varit på Rarotonga/Aitutak i två veckor.
 

Kricka

Medlem
Har testat Stamford vid en längre transfer. Det var helt OK och man kunde titta på när SQ och QF nya
A380 lyfte en bit bort. Har man mycket bagage så tar man nog deras transferbuss (mot betalning) men
annars är det en kort promenad till flygplatsen. Ganska bra restaurang och utanför dörrarna till hotellet
finns både en lite mindrebutik resp. snackfood-/salladssrestarang.
Jag har inte bott själv men kanske det här hotellet?

Stamford Plaza Sydney Airport Hotel
 
Toppen