Senaste nytt

Hjälp med billig resa Hong Kong- Manila

Hej Hej! Nu har vi tagit en annan väg än tidigare som några sett i en andra tråd!

Vi har bokat Turkish ARN-IST-HKG den 7 februari! vi stannar i Hong Kong under 3 nätter och skall flyga vidare den 11 februari till Manila.

Hemresa skall ske den 27 februari med senast ankomst till Hong Kong 19:00!

De vi hittar är 3900 kr med Philippine Airlines ungefär tur o retur för 2 personer! Finns de bättre? OM någon vänlig själ som kanske hittar något billigare skulle de uppskattas.
 

AABack2ARN

Medlem
Med Cebu Pacific Air kunde jag komma ner till HKD3658 för 2 inkl skatter (=3100kr). Dock ingår inget baggage och tiderna var kanske inte optimala

DEPARTURE
HongKong to Manila 5J- 143
Departure: 11 February 2013, Monday, 2155 H
Arrival: 11 February 2013, Monday , 2355 H

RETURN
Manila to HongKong 5J- 110
Departure: 27 February 2013, Wednesday, 0755 H
Arrival: 27 February 2013, Wednesday, 0955 H
 

micke

Medlem
Menar du 3900kr för 2 pers. I så fall hittar jag inget billigare men om du menar per person så hittar jag 2328kr på flygresor.se för dagarna i fråga.
 

Ricci

Medlem
Hej,
Nu vet jag inte direkt var ni skall i Filippinerna, men du kan använda Clark flygplatsen också (utanför Manila) som ofta är billigare med flyg.
Ett exempel är med Airphil express med samma datum och då är du nere på 14844 pesos för 2 personer (Ca :2000kr)
Det finns både buss och taxi om ni nu skall in till Manila centrum.
Airphil.JPG
 
Last edited:

Europa

Medlem
Om Clark är ett alternativ så flyger även AirAsia dit, brukar kunna ha bra priser.

Har inte CEBU Pacific problem med säkherheten, svartlistning?
 

Elsson

Medlem
Har inte CEBU Pacific problem med säkherheten, svartlistning?

Jag tror att alla filippinska flygbolag är svartlistade av EU men det beror inte direkt på bolagen utan på de filippinska mydigheterna som utför kontrollerna av flygbolagen.

Jag har flugit med Cebu Pacific, Airphilexpress och Philippine airlines flera gånger och tvekar inte att göra det igen.
 

Europa

Medlem
Jag tror att alla filippinska flygbolag är svartlistade av EU men det beror inte direkt på bolagen utan på de filippinska mydigheterna som utför kontrollerna av flygbolagen.

Jag har flugit med Cebu Pacific, Airphilexpress och Philippine airlines flera gånger och tvekar inte att göra det igen.

Det kan säkert stämma, flög själv med Cebu för ca 4 år sedan och hade inget att anmärka på, dock svårt att bedömma flygsäkerhet som vanlig passagerare...
 

NotRyan

Medlem
Att Filippinska bolag är svartlistade i EU beror som sagt på myndigheterna i landet som inte har den koll som dom borde ha. Nämnda bolag som Cebu Pacific, Philippine Airlines med dotterbolaget Airphil express samt SEAir bedömer jag som säkra att åka med.

Jag är lite mer tveksam till Zest Air och specifikt deras MA60-maskiner, även deras A320 tycker jag känns lite sådär....Bara där jag känt stark olje-lukt varje gång vid ankomst till destination...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen