Senaste nytt

"My choice award" på Miles&More 2013?

LX14

Medlem
God eftermiddag,

Jag har sedan starten av Businessclass.se sonderat forumet dagligen, och tänkte att det nu var dags att kliva in ordenligt.

Är det någon som har erfarenhet av Miles&More choice award där resenären får välja sin favorit-rutt för större poängintjäning utav antingen award/status-miles, samt ifall detta kommer vara tillgängligt under 2013?

Tack på förhand,
LX14
 

Senator

Moderator
Jag har haft ARN-ZRH under 2011 och 2012 och tjänade ihop en extra 6 x 4 000 extra miles på detta i 2012. Minns det kom igång under våren, och hoppas det snart kommer för 2013...

Välkommen förresten....
 

MarcusC

Medlem
Instämmer med Senator, M&M har ju kört detta de två senaste åren....så inte omöjligt det återkommer under tidiga våren....Men man kan jubaldrig veta säkert, det ärju ingen fast setup som m&m har.
 

pep

Medlem
Jeg høstede ekstra 4 gange 2000 miles på Warzawa-CPH i 2011 (med LOT). Som altid med M & M: tingene fungerer!
Men der var en ting jeg overså: hvis man flyver med SAS-metal under LOT codeshare får man ingen extrapoint. Det skal være LH group metal ellers får man ikke extrapoints'ene
 
Last edited:

LX14

Medlem
Tack för infon!
Så det delas exempelvis inte ut extra-miles vid bokning på swiss.com med LX-flight number, dock en flygning som utförs av SK-metall ex. ARN-ZRH?
 

Senator

Moderator
"My choice award" på M&M 2013?

Man måste flyga med LX (eller LH) egna flyg, det funkar inte på flighter som flygs av SAS.

LX14, en trevlig flight till JFK. Suttit i F båda gånger jag har åkt denna med nya F :)
 

LX14

Medlem
Boardar LX14 den 27 mars 2013. Sparar award miles i mängder för att kunna uppgradera mig till F någon gång under året. Det krävs dock en del GOT-ARN legs för detta, vilket är rutten jag flyger oftast:)
 

Jonas C

Medlem
Av ren nyfikenhet, men vad har man egentligen för nytta av M&M om man mestadels flyger inrikes på SAS? Såvida du inte bokar C D J Z biljetter så känns ju EuroBonus som ett vettigare alternativ. Guld vid 50 segment, samt 135K för en F award till Nordamerika.
 

LX14

Medlem
Är fullt medveten om att M&M kanske lönar sig bättre vid resande i höga bokningsklasser Z m.m. Däremot ger ju M&M fortfarande 100% intjäning i Bokningsklass V(ungdom) och i kombination med övrigt resmönster ex: ARN-JFK, ARN-IST, ARN-PMI, ARN-NCE har det känns som ett bra val att byta från eurobonus till M&M. Jag har bara skrapat ihop till EBS tidigare år och ser verkligen inte fördelarna jämtemot FTL på M&M, samtidigt som jag inte kommer uppnå 50 ben med SAS i år pga utbytestermin i Mexico City under hösten.

Swiss intra-europe business produkt var självklart en bidragande faktor också:)
 

Hall

Medlem
Hmm.. Miles and More MyChoice kampanjen annonseras normalt 1:a april varje år. Dags att bli orolig?
 
Toppen