Senaste nytt

Funderingar på att byta bort en 2-4-1 mot poäng

Viking75

Medlem
Hej,

Jag vill höra med er om ett lite annorlunda ide. Finnes: en EB 2-4-1 voucher med utgångsdatum början januari 2014.

Jag skulle gärna byta bort den om det går?

Det är här min fråga kommer. Kan någon tänka sig att ta emot den, överföra poäng till mitt konto och använda den?
och nu till finalen Skulle jag kunna tänkas få "ränta" i form av EB poäng då jag planerar en längre resa senare. Detta skulle vara min morot! Jag vill givetvis få mer poäng än vad som dras från mitt konto.

Jag funderade länge på om jag postat detta i rätt forum eller om den bör flyttas till Marknadsplatsen. Kanske är den inte OK alls, då ber jag berörd moderator ta bort den.

Väl mött
 

palmen

Moderator
Hej,

Jag vill höra med er om ett lite annorlunda ide. Finnes: en EB 2-4-1 voucher med utgångsdatum början januari 2014.

Jag skulle gärna byta bort den om det går?

Det är här min fråga kommer. Kan någon tänka sig att ta emot den, överföra poäng till mitt konto och använda den?
och nu till finalen Skulle jag kunna tänkas få "ränta" i form av EB poäng då jag planerar en längre resa senare. Detta skulle vara min morot! Jag vill givetvis få mer poäng än vad som dras från mitt konto.

Jag funderade länge på om jag postat detta i rätt forum eller om den bör flyttas till Marknadsplatsen. Kanske är den inte OK alls, då ber jag berörd moderator ta bort den.

Väl mött

Är det inte oskäligt dyrt att flytta poäng till någon annans konto som gör att det inte skulle vara en bra affär?
 

palmen

Moderator
Man kan max föra över 100k per år från ett EB-konto.
Överföring av 50k EB-poäng kostar 750€, dvs 1500€ för att föra över 100k poäng som kan nyttjas på en 2-4-1 till NY i C som exempel.
Klart billigare än vad det skulle kosta att köpa men ganska dåligt värde i det i och med att man själv skulle kunna boka en biljett med poäng och köpa en för i stort sätt samma kostnad. Dessutom skulle man själv tjäna in ca 20k EB-poäng på den betalda resan (har inte räknat på exakt vad det ger). Speciellt som du även vill ha mer poäng än de 100k det kostar.
 

palmen

Moderator
Lite regler om överföring.

SAS skrev:
Du som överför poäng

Du kan föra över mellan 1000 - 50 000 Extrapoäng
Ingen begränsning av antalet transaktioner - dock max 100 000 Extrapoäng per år

Mottagare av poäng

Högsta antal poäng du kan ta emot är 200 000 Extrapoäng per år
Ingen begränsning av antalet transaktioner

Viktigt!
För att kunna föra över poäng så måste du ha varit medlem i EuroBonus i ett (1) år.
 

Viking75

Medlem
Det var ju inte bra med den höga kostnaden för överföringar! Tja om SAS har "drive" på överföringar så kanske det kan bli aktuellt under året.
Man kan ju alltid hoppas.
 

agehall

Medlem
Jag kan faktiskt inte se hur det skulle löna sig att göra detta på något sätt. Det är krångligt, dyrt och man är begränsad till att flyga SK-metall. Det är oändligt mycket bättre att köpa USDM-miles direkt och flyga med *A.
 

Viking75

Medlem
Det är trist, givetvis var min tanke att kunna tjäna lite poäng och någon annan skulle kunna göra sig en bra affär.
För min del kan jag väl bara önska att man fick behålla vouchern längre osv. Jag löser troligtvis ut en ny i början av februari och den kommer bli lika oanvänd den också!
 
Toppen