Senaste nytt

Security och/eller tull vid transfer på Newark med Continental?

johannesa

Medlem
Hej!

Jag kommer om några veckor åka från Puerto Plata i Dominikanska Republiken till Oslo via Newark med United (UA1484 och UA38). Jag undrar om någon har koll på om jag kan checka in mitt bagage hela vägen och om jag behöver gå genom security igen på Newark? Jag reser med barn så vore skönt med en enkel transfer...

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har aldrig varit USA men jag har förstått att man måste gå genom immigration, tull och säkerhetskontroll även vid international transfer på en flygplats i USA.
 

ulagun

Medlem
Stämmer som Senator skriver.
Vi flög United från CPH via EWR till Costa Rica t.o.r förra jul/nyår.
Att baggaget taggas hela vägen betyder inte att det finns någon transit.
Ut genom oändlig passkontrollskö. Ned till ankommande baggage, men "transitbaggaget" kom inte på bandet utan hade samlats helt huller om buller på golvet vid sidan om. Lyckades hitta vårt baggage, så till incheckning därefter en nitisk security samt sedvanligt lång passkontroll kö.
Vår smala lycka var att vi hade några timmars väntetid mellan flighterna, annars hade vi aldrig hunnit.
Med facit i hand så hade det varit smidigare att ta LH till Mexico City och vidare Costa Rica därifrån.
Dessutom med Avianca samt Copa nu i Star Alliance torde väl fler alternativ tillkommit om man ska till Centralamerika för att slippa strulandet på EWR.
 

johannesa

Medlem
Tack för svar. Segt men då vet jag i alla fall och kan stålsätta mig. Nästa gång får det bli en routing som inte går via USA.
 

johannesa

Medlem
Vet ni om jag (och familjen) har tillgång till fast track security som EBG när jag reser med United i economy? Då skulle jag slippa åtminstone halva huvudvärken...
 

Homer

Medlem
Flyger man via Miami och en handful andra flygplatser (DFW, IAH ?) behöver man inte plocka ut baggaget
men man måste igenom immigration.

"International arriving passengers must claim their luggage before clearing U.S. Customs. Some airlines check bags directly from international city of origin to international final destinations (ITI). Please contact your airline for more information about ITI bags."

Miami International Airport :: Flight Connections :: Miami-Dade County
 
Toppen