Senaste nytt

Barnvagnar på Frankfurt flygplats

Ronnie

Medlem
Hej,

Min fru och dotter på 1 år skall flyga själva TLL-FRA-BKK i Mars med Lufthansa hela vägen.
Finns det barnvagnar att låna på flygfältet i Frankfurt så att frugan inte behöver bära dottern från gate till gate? eller är det möjligt att få ut egen barnvagn vid ankomst gaten?
Vet någon från vilken gate BKK flyget vanligen avgår i Frankfurt? är det lång väg att gå?

Tidigare så har vi alla flugit tillsammans och jag har burit dottern.
 

Traveller

Medlem
Hej Ronnie.

Thai gate kan variera. Nedan finner du all info som Thai själva har om FRA. Jag tror man kan hyra barnvagn på FRA men hittar inte någon info. Då jag tänker efter så har jag faktiskt aldrig sett några sådana på FRA men här är en länk till all info om FRA Frankfurt Airport | Homepage

Airport Information: Mobile Frankfurt Airport
Airport Office:
Tel : + 49-69-69070931
Fax : + 49-69-692981
E-Mail : frakktg@thai-airways.de
Check-in Counter:
Hall C, Terminal 1
Royal First class check-in counter number 748
Royal Silk class check-in counter number 747
Economy class check-in counter number 741-742 / 744-745
Customer Service counter number 746
Opening Time: 3.30 hours before STD
Closing Time: 40 minutes before STD
Ticketing Office: TG Town Office, Tel: +49-69-92874444
Lost & Found: Terminal 1, Baggage Arrivals B
Tel: +49–69–69071006
Lounge: LH-Senator lounge/Lufthansa Business Class Lounge (Star Alliance Lounge)
Location : Terminal 1, Departure Lounge Hall B
Opening Hours: 05:30 – 22:30
Capacity :
A26 (Schengen) : 500 sq.m. / 100 seats
A56 (Non-Schengen) :300 sq.m. / 100 seats
B-Middle: 800 sq.m. /200 seats
C (Between C15-C16 ) :900 sq.m. /200 seats (with smoker‘s room)
Facilities:
Food, Snack & Refreshment
Wireless Internet Corner, Fax, Long Distance Call
TV, Magazine, Newspaper
Toilet/Shower
 
Utan att ha kollat efter skulle jag tänka mig att planet till BKK går ifrån någon B-gate. Har man då tur kommer planet från TLL till någon av B-bussgaterna, och då blir det tämligen enkelt. Annars lär det bli den kära gången mellan A och B.
 

MarcusC

Medlem
Jag har flugit ett par gånger via FRA med barn. Har inte sett till några låne barnvagnar (som ex vis Landvett,Arlanda & Kastrup har) Dock bör du kunna fråga i TLL om ni har en sulky och ev kan få ta med till gaten i TLL, och sedan få upp vagnen igen vid gate/buss FRA. LH brukar erbjuda detta.
 
Toppen