Senaste nytt

How to complain to an airline — and get results

ALU

Medlem
How to complain to an airline — and get results

Några bra tankar där faktiskt. Exempelvis den om att alltid börja med att fundera på vad man vill få ut av sitt klagomål och att alltid ha ett "nästa steg" i åtanke vid kontakt med flygbolaget.

Kanske vi kan använda den här tråden till att hjälpa varandra med tips om hur vi lättast genom åren fått gehör på våra klagomål och hur vi på ett konstruktivt sätt kan framföra detta om vi blivit missnöjda.

Exempelvis är ju den här tråden med Agö och Igorius rätt intressant i det här fallet...

Det handlar ju i slutändan om en win-win situation där både vi och därmed flygbolaget blir nöjda.
 

gdaily

Medlem
De två gånger jag klagat hos Lufthansa har det varit väldigt enkelt att få tiotusen poäng (10k och 8k) men svårt att få ut ungefär motsvarande i pengar...
 

ALU

Medlem
Jag bumpar den här tråden för att jag tycker den är så j*vla bra och vill se lite respons...
 

agehall

Medlem
Jag tycker hans lista är rätt bra, men han har missat en sak. Det finns ingen anledning att ta en bild på en klocka eller liknande, alla kameror idag stoppar in en tidsstämpel i bilden ändå.
 

nilsson

Medlem
Jag tror alla som varit i närheten av MBA eller hederlig projektledningsutbildning känner igen sig
- Dokumentera allt, med datum
- Sätt upp ett mål innan varje nytt steg
- Avsluta aldrig ett möte utan action items, med datum för färdigställande och uppföljning.

Går att använda till allt från att omstrukturera ett företag till att handla på konsum.
 
Toppen