Senaste nytt

Gate uppgraderingar med Miles & More?

Bonden

Medlem
Har verkligen försökt hitta info på miles&more's sida men jag blir inte klok på "gate" upgrades.

(I bästa "vi i femman" stil)
På fråga A:
- Kan man uppgradera sig direkt vid Gaten?

Om det går:
Fråga B:
- hur mycket miles kostar det? (i förhållande mot vanliga uppgrades)

Fråga C:
- Kan man uppgradera från alla klasser eller är det bara från vissa C eller funkar Z?
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det går vid gate, men vid incheckningsdisken brukar det kunna gå att uppgradera för miles. Jag brukar fråga om jag kan uppgradera med EB-poäng och det brukar bli positivt gensvar ända tills de förstår att det inte är M&M miles jag vill använda.. :)

När jag har frågat, så har inte bokningsklassen ställt till det för mig iaf. Men om jag minns rätt, så "förbättrades" detta lite så de kanske är kinkigare på att man ska ha en hög bokningsklass numera.
 

Senator

Moderator
Bonden,

Fråga A: Svar ja, men det är ofta ganska hektiskt vid gaten. Dock kan man chansa på en COMP UPGR som jag har fått till FIRST 3 gånger :eek: OBS! Du måste ha med din M&M pin för att detta skall funka.

Fråga B: Samme pris som vanligt

Fråga C: Sedan 1 augusti kostar en uppgradering med miles från Z-class till First på LH/LX 15.000 miles extra. Det vill säga 65.000 miles en väg till USA. Jag tycker inte detta är bra användning av dina M&M Miles personligen då en FIRST award kostar 90.000 miles en väg.

Allt detta står här:
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/12/media_1022812.pdf

Lycka till!
 
Last edited:
Toppen