Senaste nytt

Status match Star Alliance

LarsOve

Ny medlem
Så där, dax för mitt första inlägg här :)

Någon som vet om något av Star Alliance bolagen gör en staus match av mitt KLM/Air France platinum kort? Skulle föredra Lufthansa men antar att vilket bolag som helst funkar.

/Lars-Ove
 

Traveller

Medlem
Jag tycker du skall kontakta SAS direkt, deras Eurobonusavdelning. Säg som det är och gör ett försök.. Friskt vågat hälften..
 

LiiaC

Medlem
Jag undrar om det finns någon bonusprogram som statusmatchar till EBG ? Har Krisflyer Gold men skulle behöva EBG. Kan man statusmatcha i 2 steg, tex till AF Gold och sen till EBG? Har inte hittat några möjligheter. Det verkar inte ens gå att få kontakt med SAS Eurobonus.
 

tourist

Medlem
statusmatchar till EBG ?

SAS har inte för vana att statusmatcha, och särskilt inte på den nordiska hemmamarknaden. (Varför skulle de? Vi flyger ju SAS ändå...) För några år sedan fanns det en sällsynt matchningsmöjlighet för kinesiska(?) kunder. Om du är en potentiellt väldigt bra kund som kan förväntas flyga mycket med SAS framöver, alternativt arbetar på ett företag som flyger mycket SAS så kan du ju alltid fråga, men då kommer du å andra sidan snabbt upp i EBG av dig själv.
 

LiiaC

Medlem
Flyger med Sas men samlar poäng på Krisflyer för att resan ut från Europa går alltid med Singapore Airlines.
 

Bwan

Medlem
Turkish matchar fortfarande, eller åtminstone för 3 veckor sedan när jag lade in förfrågan om A3*G -> TK*G. Tog ungefär 2 veckor innan allt var klart, har dock inte fått kort än.

Annan allians dessutom, så borde det definitivt gå bra.
 
Toppen