Senaste nytt

Försenad med Swiss Airlines - vad gäller?

Jag åkte mellan BCN och CPH via ZRH i helgen och blev försenad så att jag missade mitt anslutningsflyg i ZRH då planet både anlände och landade för sent (de-icing problem samt plog av banan).

Blev ombokad till nästa flygning (med SAS) men tappade 2 och en halv timme pga av deras problem och behövde göra vissa utlägg för lunch etc. Jag har en utökad reseförsäkring hos Länsförsäkringar men enligt dom så gäller denna inte då jag måste vara försenad mer än 8 timmar.

Vad gäller här? Har jag någon chans att få ersättning för mina utlägg eller någon slags voucher / miles eller är förseningen alldeles för liten för att Swiss ska bry sig?

Kan tillägga att jag inte har något AMEX eller liknande.
 

Stefan62

Medlem
Olika bolag och olika regler - kanske finns någon EU-bestämmlse, men min erfarenhet är att det är 4 timmar som gäller för att Du ska få t ex en "meal-voucher" av flygbolaget.

En bra kort-försäkring ger Dig ersättning mot kvitto direkt - om Du kan verifiera förseningen.
 
Olika bolag och olika regler - kanske finns någon EU-bestämmlse, men min erfarenhet är att det är 4 timmar som gäller för att Du ska få t ex en "meal-voucher" av flygbolaget.

En bra kort-försäkring ger Dig ersättning mot kvitto direkt - om Du kan verifiera förseningen.

Vilka kort har bäst reseförsäkring? Krånglar till det lite genom att jag bor i Spanien då jag använder Euro mest.
 
Toppen