Senaste nytt

SAS check-in på internet

bhen

Medlem
Hej, vad är det med SAS internet check-in nu för tiden? Förut fick jag alltid sms och mail om att jag nu kan checka in, 22h före eller vad det var. Senaste gångerna har jag inte fått något förrän ganska precis 1minut efter att jag checkat in på nätet.

Men den egentliga frågan; Igår provade jag att checka in för en flygning cirka 30h före, och det fungerade fint, hur långt har ni andra lyckats sträcka det? Har inget guldkort så är gärna tidigt ute för att kunna välja bra platser..

/b
 

Mickey

Medlem
Av någon anledning har jag slutat att få mail angående incheckning och sms:et kommer oftast några timmar innan avgång. Har även hänt att jag fått sms:et dagen efter.

Har endast lyckats att checka in en gång innan incheckningen skall öppna men då kunde jag inte välja sittplats på mitt andra segment så jag fick gå in och ändra det några timmar senare.
 

karho

Medlem
Får så gott som alltid sms och mail exakt 22 timmar före. Har testat att checka in 22 timmar och 5 minuter före avfärd nyligen och det gick inte, men exakt 22 timmar före gick det bra.
 
SAS hade under några dagar strul med inchecknings-notifikationerna på bokningar gjorda de dagarna, det gjorde att man inte fick vare sig SMS eller mail om incheckningen, SMS om gate och avgång funkade. Bokningar gjorde from måndags ska funka som vanligt.
 

sembl

Medlem
Och jag har inte ens kunnat checka in alls via webben eller mobil på vissa sträckor då den säger att min bokning inte existerar. Men att gå till automaten på flygplatsen fungerar alldeles utmärkt.

Tråkigt att det är så inkonsistent på en annars så trevlig funktion.
 
Spännande. Detta problem har jag inte haft. 22h innan går det alltid bra, men inte 22h 1min. SMSet brukar komma till mig nära inpå denna gräns också (inom ett par minuter).
 

Chrille

Medlem
Varför är det viktigt att checka in 22,0 timmar före avgång? Är det för seatingen, eller har jag missat någon poäng här?
 

Mickey

Medlem
Varför är det viktigt att checka in 22,0 timmar före avgång? Är det för seatingen, eller har jag missat någon poäng här?

För min del är det för att få en plats med så mycket benutrymme som möjligt. Det brukar antingen bli längst fram eller vid nödutgångarna.
 
Toppen