Senaste nytt

Förslag på resmål? Har 160.000 poäng och 2-4-1 voucher.

Joshua

Medlem
Hej.

Vet att det postats (?) ett par trådar gällande detta och man kan tycka att man kan göra all research själv osv....

Situationen
Ca 160k EB poäng (ökar väl för varje måndad) kan nog vara på ca 180k inom kort ifall det är den avgörande
Innehar en Amex 2-4-1 voucher...

Så nu till frågeställningen
Vi är antingen 2 vuxna eller 2 vuxna plus 2 barn (2-11års kategorin)
Så frågan är om jag och damen skall försöka hitta en trevlig resa på tu man hand vartsom i världen (dit sas flyger) och då önskar jag till 99% resa i C då jag uppskattar det otroligt på longhaul. Problemet där är ju att hitta awardbiljetter som flitigt diskuteras... (SFO var ju som för andra en "dröm" men vi alla vet situationen om man inte vill åka enligt senaste infon jag läst här ex. LH och 6000sek i tillägg osv osv)

Andra alternativet är att ta med de små också, exempelvis CDG / Eurodisney + hotell men frågan är om man önskar bränna poängen på en Europaflight i C då man på sin höjd upplever blockerat mittsäte plus en whiskey till kaffet....

Så har ni några egna resor/erfarenheter så är jag idel öra, lite pengar kan självklart skjutas till dock vore det alltid kännas trevligt att kunna "bjuda" på denna som kompensation till familjen då en hel del tid spenderas annan ort ifrån nämnd....

Vi (me and the lady) var förra året i NY och den staden får man aldrig nog av men nytt är alltid trevligt, själv var jag även i Tokyo men vart inte direkt förälskad i den (kan dock bero på att jag spendera 2 dygn själv samt väldigt trött)

Resetid är relativt öppet förutom högsommar (semesterstället) samt i Mars då Caribien med charter(!!!!???) är bokat och klart.

(Amex vouchern går ut i dec 2013)

Tack på förhand
 

TheEagle

Medlem
Försök hitta två biljetter i C sent i höst till någon stad i USA. Borde inte vara omöjligt. Flyg sedan till Costa Rica. Ta några nätter i USA på väg in eller ut.
Alternativ två är C till Shanghai. Cool stad, fortsätt sedan till Ho Chi Minh i Vietnam och vidare. Går också flyga via Peking för att öka på biljettchanserna.
 
Om du åker med fru och 2-for-1 voucher kan du resa var du vill i SAS nätverk i Business Class. Då är det mest en fråga om att hitta en tidpunkt med tillgänglighet. Jag tycker New York är trevligt på hösten och julshopping är ju inte fel...

Känns lite synd att bränna vouchern på en intra-Europa resa.
 

NyfikenGrau

Medlem
Två underskattade destinationer som SAS kör till utanför Europa är Chicago (bl.a levande skyskrapecentrum) och Tel Aviv (mikrokosmos av allt). Om du skulle bli nyfiken kan jag motivera lite mer.

Skulle inte rekommendera något i Fjärran Östern om du kände dig osäker på Tokyo, som är lättast att tycka om och upptäcka av målen där borta.
 
Toppen