Senaste nytt

Min kusins reserapport...

Nu flyger jag inte Ryanair längre men...

Jag bara undrar hur jag har kunnat göra säkert 40+ Ryanair flygningar utan några tillstymmelser till problem. Har jag haft riktig tur eller har jag bara läst vad som gäller?

Läs reglerna och följ dessa så blir det sällan problem med Ryanair, hur svårt ska det vara på en skala 1-100? :/
(Nu är Ryanair inga änglar, långt ifrån. Dock tycker jag många gnäller fastän Ryanair bara följer sina regler.)

Jag flyger som sagt inte FR längre men det beror på helt andra anledningar, såsom att man drabbats av Business Class syndrom och blivit mer kräsen..


(Nej, nu kan jag inte sitta här, nu är det dags och packa inför långsemestern.. )
 
Last edited:
Ser inget fel som FR har gjort i just det här fallet, förutom kanske de borde bara kunna dra pengar från kortet även offline(eller i efterhan då man har ju redan köpt biljetten hos de och de har uppgifterna). Människor på flygplatsen bara gör sitt jobb.
Däremot svenska busschaffören som vägrar öppna/stänga baggageluckan får läsa om sin arbetsbeskrvgning. Han behöver visst inte hjälpa med att lasta på/av väskor(han har ju säkerligen skadat rygg redan och facket rasar mot att ha sånt i uppgifterna) men att öppna/stänga luckan bör han nog göra inte minst av trafiksäkerhetskäll. Jag t.ex. vet inte hur man gör det och vet inte ens vilka risker jag tar genom att försöka göra det.
 

LinuxSam

Medlem
Nej det är klart att Ryanair har sina regler och bryter man mot dem så får man väl stå sitt kast... Själv så har jag ju min kameraväska som väger säkert 18Kg när den är fullastad men som klarar SAS storlekskrav, så jag låtsas att den är lätt när jag lämpar upp den i bagagehyllan.

Men sedan har vi ju en bunt, även här på forumet, som gör sina egna regler, för att de vet bättre... och varför ska "Svensson" följa bagagereglerna om man nu inte följer andra regler om elektronik av eller på etc.

Jag postade länken mest för att jag tyckte hon fann en och annan komisk punkt som jag själv kände igen mig i när jag släpat på tungt bagage på och av bussar, flyg och annat. Fast just när man är i det så känns det ju inte så komiskt.

/LinuxSam
 

Ubbe

Medlem
Jag bara undrar hur jag har kunnat göra säkert 40+ Ryanair flygningar utan några tillstymmelser till problem. Har jag haft riktig tur eller har jag bara läst vad som gäller?

Läs reglerna och följ dessa så blir det sällan problem med Ryanair, hur svårt ska det vara på en skala 1-100? :/
(Nu är Ryanair inga änglar, långt ifrån. Dock tycker jag många gnäller fastän Ryanair bara följer sina regler.)

Håller med dig. Hur svårt kan det vara. Sen kan man tycka vad man vill om reglerna, men man får vad man betalat för. Reglerna fanns där vid köpet. Flyger själv sällan med Ryan men 79 Skr för en enkel från Budapest till Göteborg kan vara svår att motstå för en smålänning som mig. Lägger man sedan till 50 Skr för extra benutrymme så kan man godmodigt sitta kvar medan pöbeln trängs i prioritykön för att först hinna borda bussen ut till planet (alternativt stå längst i fållan ute vid plattan).
 

Ubbe

Medlem
Jag postade länken mest för att jag tyckte hon fann en och annan komisk punkt som jag själv kände igen mig i när jag släpat på tungt bagage på och av bussar, flyg och annat. Fast just när man är i det så känns det ju inte så komiskt.

/LinuxSam

Vet hur det känns. Kom från Chicago till ARN kraftigt försenade och skulle vidare mot Göteborg. Två resväskor (tunga efter avancerad shopping) och när jag lyfter av den ena från bandet så small det till i hjulen på den... Språng mach mot Göteborgsflyget och två svarta ränder från de skurna hjulen som följde mig genom hela terminalen. Då var det nära en större infarkt innan jag blev av med väskan igen.
Efter det så har jag bara 4 hjuliga väskor.
 

HKG Flyer

Medlem
Trevlig läsning. Blir sugen att resa mer till trevliga London.

Men att systematiskt bryta mot reglerna och sedan bli sur när man torskar, då får man inte mina sympatier.:)
 

Ubbe

Medlem
Ubbe var det inte WIZZ du flög till Budapest?

En medveten resenär ( :cool: ) hade observerat att resan gick från Budapest till Göteborg. Wizz var motsatt väg. Eftersom sonen läser medicin i Budapest så är jag en hyfsat frekvent resenär på den sträckan och det är lönsamt att flyga ett bolag dit och ett annat hem. Får se hur det blir framöver eftersom Ryan nu hotar med att lämna BUD eftersom flygplatsavgifterna höjts. Blir kanske poängflyg hem istället??
 
Toppen