Senaste nytt

Vilka klasser har du flygit under 2011?

Vilka klasser har du flugit under 2011

  • First Class

    Votes: 28 19,7%
  • Business Class

    Votes: 109 76,8%
  • Premium Economy

    Votes: 77 54,2%
  • Economy

    Votes: 128 90,1%
  • Ryanair

    Votes: 21 14,8%

  • Total voters
    142
Alla är inte som Jacob som flyger First Class varje vecka. En enkel omröstning - vilka klasser har du flygit under 2011?

Kommentera gärna och berätta om din "finaste" flight under 2011!
 

Senator

Moderator
Bra fråga; måste plocka JMs förmåga under en BC träff :)

CO BusinessFirst
CO Domestic First
AA Domestic First
AC Executive First
BA CW LCY
BA CW
BA CE
SAS Business Europa
SAS Econ Extra Skandinavien
SAS Econ Skandinavien
LH Business Europa
LX Business Europa

Nu blir det:
LX FIRST
UA Domestic First
CO som jag redan har åkt med i år

Andra juldagen blir det nya BA FIRST
 

palmen

Moderator
Har inga glassiga flighter att skryta om, men inflygningen till INN (från VIE) var riktigt fin när vädret var så perfekt som det kan vara i alperna ibland.
 

Bryant

Medlem
Undrar vem som får gå "walk of shame" (första medlemmen att erkänna att dom flygit Ryanair 2011) :D

Det var jag som fick äran!:)

Flög FR bl.a. när jag bytte flygplatser i Milano genom att flyga via Rom!
Annars har det blivit:
En hel del eco
SK, BT, SU, DY, FR, PC, CA, VV, WF, EZY, AZ, TP, JK, FI, W6, AB, UX, YV, OK, KF, HV, LH
BA business
BT business
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Är det meningen att jag ska svara på detta också? (med tanke på att jag blev omnämnd redan i frågan) :p

Flyga första klass varje vecka gör jag väl kanske inte, men har enligt loggen tydligen gjort 70 flygningar så här långt i år varav 39 i business class och 9 i första klass. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick till...

Så finns lite att välja på, men Singapore Airlines "Suites" måste väl ändå tas upp med tanke på hur extremt svårt det är att få biljetter dit utan att behöva betala en smärre förmögenhet och därmed hur extremt ovanlig upplevelsen är.
 

Concorde

Founding Member
Mycket BA som vanligt i alla kabiner utom World Traveller (Economy långdistans). Kul att få prova Lufthansa och LOT inom Europa första gången i år. Endast i turistklass men båda var nästan lika bra som SAS business...
 

Fredrik

Medlem
Har flugit First hos Singapore Airlines, Business hos Swiss(intra-Europa) och Asiana(intra-Asien), Economy Extra hos SAS(till EWR) och economy hos en rad bolag. Kommer aldrig någonsin på tal att jag skulle betala för en Ryanairbiljett.
 
X antal resor mellan ARN-HEL är jag jobbade som flygvärd..dock bara crewbiljetter som inte ger några poäng.

ARN-CDG, SK i C-klass
ARN-CDG, SK i M klass
ARN-KLR, SK/KF i M klass
ARN-SDL, SK i M klass
ARN-FCO, SK i B klass

kommande.
ARN-TXL, AB i M-klass (oneclass only)
ARN-CPH-BKK-HKT, SK/TG i S-klass (förhoppningsvis i J ifall uppgraderingen i optiontown går igenom)
HKT-BKK-CPH-ARN, TG/SK i J
 

HansO

Medlem
Flyger flera gånger i veckan mest SAS inrikes i C klass beroende på att jag har årskort. Det är alltid bra !
Största besvikelsen i år i C klass är Swiss till Shanghai. Bra stolar men fruktansvärt dålig service och bemötande.
Bästa upplevelsen i C klass var när vi blev ombokade från Shanghai p.g.a. en inkommande oväder.
Vi fick åka Lufthansa och trots sämre stolar (inte dåliga) så var service och bemötande fantastiskt.
 
Toppen